Ratnik
46 РАТНИК
Рекрутовању обвезника за инжињерију поклонити већу пажњу, да се тамо одваја и упућује оно што има услова и што може дати оне користи у служби и рацу са осталим родовима оружја које се очекују. Уз то, нарочита пажња још мора се обратити на систематско и правилно рекрутовање и распоређивање занатлија у земљи и на њихово упућивање на одслужење свога рока у техничким јединицама.
2. — Обуци и спреми официра, као главних носилаца наставе, спреме и споссбности у инжињерији, поклонити нарочиту пажњу, много више но до сада. Што пре завести специјалне школе за спрему инжињерских официра Не упуштам се у начин решења овог питања, да ли ће тобити одвојене стручне школе или специјални одсеци на Општој Војној Академији. Главно је, да та школа треба одмах од почетка да почне: да кандидати за инжињерске официре одмах, после 1 или 17 године опште спреме, у чисто војним знањима, одмах прелазе и отпочињу своју стручну наставу за инжињерске официре која може бити у многоме заједничка са кандид. за артиљерију. Разуме се, није искључена паралелна настава из војних знања и са кандидатима за пешадију и коњицу. Никако не сме бити дозвољено да кандидати за инжињерију проводе по 3 године на спреми у Опште Војној Академији као до сад, па после да се упућују у своје стручне школе. Ово би била чиста дангуба и велика материјална штета. Док се школски курс у Општој Академији за кандидате за пешадију и коњицу, који су стварно најмногобројнији, може да ограничи на две године свега, због кандидата за артиљерију и инжињерију, за које је двогодишњи курс недовољан, принуђени смо да школски курс заједничке Војне Академије продужимо на 3 године најмање. На тај начин трајање школе за пешадију и коњицу, чијих кандидата има највише, продужује се без потребе за једну пуну годину, и на тај начин повећавају материјални трошкови више но што треба, а и сама попуна старешинама ових родова оружја спорије се изводи и распоређује на већи број година. Зато, ове школе одмах поделити и одвојити: за пешадију и коњицу завести курс од две године а за артиљерију и инжињерију три године. —- Да се на овај начин не би стварао непотребан „антагонизам између официра са краћим и дужим школовањем, за официре који морају остати на дужем трајању школе (артиљерија и инжињерија) може се законом скратити рок служења у чину потпоручника, те да са чином поручника буду изравнати.
За овим првим, нижим стручним школама треба имати ти једну вишу стручну, техничку школу за целу земљу. Она би чбила уређена на практичној основи и служила би за давање инжињерским официрима више техничке и војне спреме. Офи-