Ratnik
АНЖИЊЕРИЈА - 47
цири који не сврше ову школу не могу добити чин вишег инжињерског официра.
Нелогичну деобу инжињер. официра на техничке и не"техничке (или „активно бојеве“) треба укинути.
За сваког инжињерског официра тражити пуно школско образовање, — најмање са нижом техничком школом. Нешколовани официри и официри без техничког образовања, каквих је до сад било, не могу бити инжињерски официри, али за то треба свима средствима омогућити и дати прилике добрим подофицирима из трупе и питомцима подофицирских школа да сврше техничке школе и да своја скучена техничка знања допуне и прошире. Ради јединства погледа и мишљења за све инжињерске официре мора постојати само један улаз: школа првенствено наша.
3. — Досадашње штетне празнине и недостатке у организацији управе код инжињерије отклонити и спровести једин«ство и централизацију, на начин који буде нађен за најбољи.
4. — Омогућавати и пут прокрчити уредном слању и пнжињерских официра у стране војске: у школе, на службу у трупе, на маневре, на разне техничке радове, у специјалним мисијама. Свуда има по нешто да се види и прими, и за то и на обичним маневрима није од штете да се у нашим изасланствима на страним маневрима нађе и по који инжињерски официр. Треба увек имати у виду начело: врста занимања у вези са логиком размишљања код човека.
5. — На техничку материјалну спрему обратити што већу пажњу, да се она што пре подигне на савремену висину и да се даље на тој висини стално одржава. Кредити за то морају се наћи, јер ће се они једног дана потпуно исплатити. Где није за штедњу, не сме се штедити. Иначе, штедња у новцу и материјалу платиће се једног дана врло скупо, најскупљом ценом за човека: месом, крвљу и срамотшом.
Рад. Станојловић,
пуковник.