Ratnik
НОВОСТИ И БЕЛЕШКЕ
· ОПШТЕ
Савремено усавршавање ваздухопловства. — Развитак аероплана у главном се састоји у појачању моторне снаге. - Немачки аероплани, који су за време рата имали 160 до 185 Р. 5., данас су наоружани моторима са 300 Р. 5. По важности и значају одскаче нарочито у Француској авион са два седишта са дуплим крмама и мотором од 190 Р. 5. систем Кепацћ.
У Америци се углавном занимају усавршавањем тешких бојних авиона са три крила, два мотора од по 400 Р. 5. и једним панциром јаким 67, мм. а наоружање му се састоји из једног топа од 37 см. и 8 машинских пушака.
Енглеска се пак занима испитивањем транспортних авиона за пренос трупа и материјала. Поред тога она је нарочиту пажњу обратила хидропланима и санитетским авионима типа Уаскегз Ушту, који имају два седишта напред и испод, а одмах позади је кабина за једног лекара, једну болничарку и 4 постеље, место којих могу доћи и 8 столица за болеснике. Дужина им је 23 м. а корисно оптерећење са 4 болесника, укупно 1543 кгр. Акционерадиус 5 сати.
Енглези су даље успели да потпуно обезбеде бензински резервар на тај начин, што су га обмотали каучуком.
У Швајцарској су инжињери бЗећпађен и Вегаег конструисали мотор који не производи лупу и ларму, који се утишава (демпфује) нарочитим направама.
Код Италијана за сада су ови типови авиона:
1. Ансалдо са дуплим крилима и са мотором од 300 Р. 5. и Ега са дуплим крилима са 685 Р. 5. као тип школских авиона.
2. Ега са дуплим крилима са 685 Р. 5., и капрон са три крила са 3 х 300 Р.5. као типови за ношење бомби.
3. Ансалдо са дуплим крилима са 220 Р. 5.; Масћ са дуплим крилима са 110 Р. 5. као типови авиона за гоњење, и