Ratnik

-

НОВОСТИ И БЕЛЕШКЕ 6 181

ђене предаје материјала. Напомињемо, да од тога момента може бити дозвољена само конструкција цивилних апарата. То су у осталом речи уговора, пошто је Немачка у Версају пристала да не држи више војничку авијацију. Имали смо више пута прилику да изложимо колико је деликатна ствар разлика између цивилних и војничких авиона. Треба поставити један критеријум, за чије је одређивање Француска у време Конференције у Паризу предложила извесне одредбе. Оне ни до данас званично нису примљене од Савезника. За надгледање примене тих услова, т. ј. спречавање конструкције авиона типа који има особине које му дају способности за војску, садања комисија, чија права престају са свршетком предаје, биће замењена једним Саветом за надзор. Он је и у начелу примљен од свих сила, као и потреба да се пропишу правила за одређивање којој категорији треба да припадају авиони. Прописивање детаља који се тичу функционисања тога Савета још није довршено, као ни правила чија ће примена бити поверена Савету.

Међутим комисија је предузела посао за обележавање

разлике према моделима који су приложени. Студија се односила на дванаест образаца и њен је резултат сада вероватно познат, но немогуће га је објавити јер ће бити саопштен Немцима тек пошто Врховни Савет званично објави

начела по којима је одлучивано.

Цивилна авијација.

Трговање ваздухом је мало по мало ослабило до те мере, да готово потпуно ишчезне. Оно у ствари може да употребљава само остатке материјала, које му је комисија одобрила у почетку свога рада. Субвенције су подржавале Гинуегкећгг) до данашњег дана, али му је сада потребно. сачекати боље дане. Преко су им потребни нови апарати, да би што пре опет успоставили своју активност. Могуће је да у 1922. год. неће радити, јер ће требати извесно време док се снабду пошто се понова нађе могућност за њихово обновљење. На овој нарочитој тачки ми смо дакле добили сатисфакцију, истина не без муке. Интерес Немачке био је да се о њој с нама не цењка, да би се тиме послужила да маскира озбиљније погрешке. Не дајмо се уљушкивати варљивим изгледом безбедности! Опоменимо се, да Швајцарска и Холандија заклањају најбоље конструктере Немачке, готове да јој у погодној прилици као у 1914. доставе резултате својих

2) Саобраћај ваздухом.