Ratnik, 01. 07. 1922., str. 59
ТАКТИЧКА И ТЕХН. СРЕСТВА _ 58
Настављање укопаних каблова треба да се врши летовањем и летована места осигурати нарочитим оловним или гвозденим муфовима за настављање. Састављена места морају бити метално чиста.
Постављање муфова мора бити са највећом опрезношћу, те да влага не може продрети у унутрашњост муфа и повредити изолацију, што би учинило цео кабл неупотребљивим.
На површини земље места, где су наставци, морају се означити кољем висине око 1 метра. Ово коље мора имати нарочиту видну ознаку.
Да би се избегле повреде каблова при земљаним радовима, сви команданти и командири трупних јединица морају бити тачно упознати о свима местима у њиховом реону, где се каблови налазе, и то при смени један другоме предавати.
На местима где се укрштају каблови са рововима за саобраћај и борбу, морају се истаћи таблице са видним натписом: „Пази — укопан кабл“.
в) Стабилизпрање пољских линија.
Да би линије биле што болље осигуране, а с друге стране и да би се што више штедио скупоцени пољски линијски материјал и да би се ослободио за наредне операције, треба у позицијској војни, као и где се предзиђа дуже стајање, пољске линије замењивати полусталним и сталним.
Овај рад треба почети из позадине постепено у напред. При овом треба утврдити, које се линије имају сматрати као сталне од важности и за даље операције, а које привремено. Према томе и линије сталне важности подизаће сеу сталном типу, а привремене важности у привременом типу употребљујући за њих лакши материјал и мотке (першеве), које се на лицу места нађу, а које су обично дужине 45 до 6 метара и пречника 12 до 15 сантиметара.
Трасе ових линија иду обично поред путова, имајући при томе у виду и путове пројектоване за израду.
Код важнијих линија телеграфски ланци морају бити на засебним стубовима одвојени од телефонских.
В) Техничке мере При постављању и инсталирању шелефонских станица и централа.
Све станице треба да се поставе у укопана склоништа заштићена од непријатељске ватре, а у исто време и осигурана од влаге, јер и најбрижљивије монтиране станице на влажним местима не могу правилно функционисати.
Све линије, које улазе у станицу, морају се тачно познавати како у саобраћајном тако и у тактичком погледу, те