Ratnik

106 РАТНИК

"Нови „ваздушни дредноти«““ — Енглеско министарство Ваздухопловства у највећој тајни је израдило планове за конструкцију најповијега типа Хидроплана, до сада јединствених у свету. Ови хидроплани су разне величине, од обичних извиђачких па до великих „ваздушних дреднота“. За сада се раде 132 оваквих јединица Конструкција је њихова тајна, а раде се за морнарицу.

Главни је циљ ових хидроплана: да штите морнарицу и да чувају обале од непријатељских напада. Они су, сем тога јединствено офанзивно оруђе с обзиром на нападна техничка срества. -

Више од 12 апарата већ су готови. С њима ће се извршити општа проба, а у случају повољних резултата, приступиће се изради много већег броја.

Посада је од осам људи. Снабдевени су са по две машине новога типа од 1000 коњских снага. Биће потпуно осигурани од непријатељског напада. Брзина летења је 5 километара у минуту.

Дакле учињен је корак ближе да „морнарица лети“.

Као и у свима новим типовима, и ови хидроплани биће | наоружани топовима за напад и одбрану, не само напред, већ са стране и назад.

Испод крила намештају се огромни торпеди са механизмом конструкцијом за њихово бацање на непријатељске објекте.

Сви делови машина, као и седишта посаде осигурани су челичним штитом. а

Они ће бити толико јаки, да могу пливати по најузбурканијем мору.

__ Кад прате морнарицу, биће снабдевени трубама нарочитог типа за кратање у магли, нарочитим лампама за осветљавање, . котвама и осталом поморском спремом.

Одбрана противу сумарена. — Професор Гапсеут одржао је недавно једно предавање у маринској Акадамеји, у коме је објаснио: да-су пронађене модерне справе на основи којих се може осетити присуство сумарена и предузети мере да се њихов напад спречи. Помоћу једнога апарата, на који дејствују таласи и издају нарочити звук, може се на великој даљини, — даље и сигурније но што се може оком и дурбином опазити — открити сумарен и дати могућности да се исти уништи.

Мајор Радосављевић

Ваздушни саобраћај. — На пролеће ће се моћи трговачким авијоном стићи из Лондона у Москву за 48. часова.

Сазнајемо, да су завршени преговори који су вођени између енглеског ваздухопловног друштва „Дајмлер“ и немачке владе за проширење садашњег саобраћаја Кројдон (ваздухопловно пристаниште Лондона) — Амстердам за Берлин, преко Бремена.