Ratnik
38 / РАТНИК
железнички персонал неспреман (!), да нема воље за рад, да је под таквим околностима тешко радити са српским особљем и т. д. Напослетку, као последица свих тих неоправданих жалби дошао је категорички захтев: да се све наше железничко особље одмах повуче, а линија Градско-Ђевђелија уступи у експлоатацијиу шестој француској железничкој чети. Разуме се да наш представник за железничке послове при штабу француске Источне армије није могао да одобри овај захтев, јер није ни био овлашћен, да повлачи са дужности и смењује државне службенике и да државну железничку пругу уступа у туђу експлоатацију, — само његови разлози и одбијање наређења, које није могао да изврши, нису примани на надлежном месту, већ је напротив одређен рок за извршење последњег захтева команданта француске Источне армије. Но, баш у томе је времену заустављено транспортовање савезничких трупа из Солуна за најјужнију Србијуи одједном отпочело повлачење савезника са наше државне територије, те је самим тим и питање о предавању експлоатације железничке линије Градско-Ђевђелија у руке француза, изгубило свој значај и престало да интересује и наше и француске органе.
6. Евакуација савезничке војске са наше територије и напуштање последњег огранка (Криволак-Ђевђелија) наше државне железнице
Припреме за евакуацију фтанцуско-енглеске војске са наше државне територије одпочеле су 9.-22. новембра 1915. године, само веома пажљиво и незапажено. Извесне железничке припреме и очевидна ужурбаност француских железничких органа одавали су промену у намерама команданта источне француске армије, мада је његов званични билтен још пуних 15 дана гласио: „леп а чопајег"'....
Почетак евакуације пада стварно на 11. 24. новембра, а у току двају предходних дана (9.-22, и 10-23. (новембра) беху предузете и до најмањих детаља извршене све мере, које су гарантовале и тајност и брзину у раду.
Евакуација савезника отпочела је на француском сектору и то извлачењем профијанта, муниције, покварених кола и топова и др. ратног материјала из Криволака. „После неколико дана дошли су на ред транспорти јединица и материјала из 122. и 57. француске дивизије, док је 156. дивизија била и надаље на своме месту код Струмице.
Французи су у опште врло вешто прикривали и брзо изводили своју евакуацију, те их стога Бугари нису јаче узнемиривали, сем што су једино железничку станицу Криволак стално тукли слабом артиљеријском ватром.