Ratnik
НОВОСТИ И БЕЛЕШКЕ 121
2. Свота од 5,957.000 намењена је за авијацију која се налази блиском Истоку (Палетини и Месопотамији) и
3. 637.000 одобрено је за покриће прошлогодишњег дефицита.
Министар Ваздухопловства сер Самуел Хор, у свом говору о стању британске авијатике од после рата, одржаној у Народној Скупштини за време дискусије о буџету, споменуо је и бројно стање које пренашамо и које ће нашим аитаоцима дати приближан појам о стварном стању, као и досадањем развитку британске авијатике. „Под крај светског рата, каже он, „Краљевске Ваздушне Силе“ располагале су са 3.300 авијона који су били у служби са 30.122 официра и 226.410 војника, али сада не располаже Велика Британија са толиким авијонима, данас броји са резервним авијонима за вежбу тек 371 апарт, са 3.971 официра и 27.499 војника. Број укупних ескадрила је 34 и те су расподељене овако:
18 ескадрила у Египту и блиском Истоку (Палестини и Месопотамији); |
6 ескадрила у Индији;
4. ескадриле на служби код Краљевске Морнарице и
1 ескадрила на служби код копнене војске.
Према томе остају тек 5 ескадрила за одбрану централне територије, од којих је једна ловачка и четири нападне бомбометне ескадриле. Сир Хор је у једно изјавио, да мисли још у току ове године повећати ваздушну снагу, одређену за одбрану централне територије, са 15 накнадних ескадрила, које ће се прибројити горњима 5 већ постојећим. Том приликом ће се и бројно стање у војној авијацији повећати са 500 официра и 7 до 8 хиљада војника.
А.
СЕВЕРО АМЕРИЧКЕ СЈЕДИЊЕНЕ ДРЖАВЕ
Борна кола са 75 мм. пољским топом за прелаз преко воде. Борна кола која на предњем делу носе један пољски (француски) топ од 75 мм., прешла су скоро реку Худсон својом сопственом снагом, пошто су славно савладала речну обалу (К! мега де апуе), са брзином од 25 миља (40 кмт) за један час.
У најновије и најинтересантније конструкције друштва Ргопе-Опуе-МоТог спадају ова борна кола (за прелаз преко воде: Атрћђшит-Тапк, АНЕ ашеотофешт де 75 атрћбје) Христи-а, која су 6. децембра 1922. год. успешно опробана преко Худзона. Проналазач ових борних кола, поменути Христи, добро је познат као специјалиста аутомобилских конструкција.
Возни део, од лаког плеха, састављен је од сандука и панцирних кола. Два апарата за кретање кола унапред (две хелисе) налазе се позади и они осигуравају кретање борних кола напред; шофер ставља хелисе у функционисање са свог седишта.