Ratnik
ОЦЕНЕ И ПРИКАЗИ
Методика школе рада од Ог Јиге Тилса. Ово издање део је Књижнице Практичне Педагогије, у којој излазе радови вежбаоница загребачке Више Педагошке Школе, а чији је издавач писац. Вел 80, стр. Т–У 11 и 1—223. Напред је брижљиво састављен преглед Садржаја. Наклада књижаре С. Куглија, Загреб, 1923. Цена
Писац, угледан педагог братског хрватског народа, истакао је себи задатак, да изради Методику за практично извођење наставе свих оних дисциплина које су заведене не само у нашим заводима него и свуда где се омладина, нарочито зрелија, приуготовљава за исправан рад и борбу живота. Као врло исцрпно израђено дело постављено на опште принципе васпитања и морала, ова књига може да послужи корисно свима онима, који се баве наставом ма које врсте, а у првом реду практичном. Та особина књиге даје нам повода да је у Ратнику прикажемо.
Имајући пред собом замашнији задатак него што је израда једне обичне ручне књиге за наставнике и њихове приправнике, писац је за своје дело узео ширу основу него што то код оваких радова обично бива. Он јеу врло интересантном уводу извео свој предмет из педагогије на основу етичких начела и тако је, разуме се, покушао да их образложи и изведе среством философских (психолошких) поставака. Ствар врло тешка према садањем стању науке и ова се тешкоћа осећа и на овом уводном делу књиге. Али како су овде писцу пред очима лебдели искључиво закони здравога морала и како су они тесно везани са осталим излагањима, која и чине битну садржину дела, то немамо разлога позабавити се дуже начелима изнетим у овом одељку.
Ево са каквим принципима полази писац: Учитељска. својства и вештине у школи рада; задаћа обуке;
радови и развијене особине разума, укуса, душевности и ума; иптереси, снага и спремност; убеђење и племенитост; увјети слободе и самосталности као начини (облици) битисиња човекова; наше човечанство; разврставање према способности за рад,
национализовање, цивилизовање, уједињење; метода учења рада;