Ratnik

ТАКТИЧКА УПОТРЕБА БОРНИХ КОЛА Гле ДРЕО

Глава 1.

У свесци „Ратника“ за месецавгуст, а у чланку: „Борна кола“ поред осталог изнео сам у кратко опис и формацију борних кола у Француској, која служи као основа и модел за организацију јединица 6. к. код свих држава, које се тим оруђима наоружавају. Но неће бити с горег, да у неколико речи поновим опис материјала и изнесем формацију јединица 6. к.

1.) Формаџија борних кола. Борна кола деле се на „пратећа“ и на кола „за пробој“. Од пратећих борних кола за сад постоје 2 модела у Француској војсци: лака 6. к. типа Кепац!и и 6. к. типа У“, или тешка 6. к. Борна кола за пробој још нису устаљена у француској војсци; сви су изгледи, да ће се ускоро појавити један. модел, који ће одговарати постављеним условима; пробојне моћи, заштићености од целих зрна пољског и брдског топа, довољној брзини као и времену, колико се тражи, да може истрајати у борби, без обнављења у бензину и подмазу.

~

Лака 6. к. формирају се: у водове, чете, батаљоне, пукове "и бригаде.

Тешка 6. к. формирају се у: водове, батерије, дивизионе, пукове и у вези са лаким, у бригаде.

Јединице лаких борних кола. Основна јединица л. 6. к. која се не цепа јесте: вод. Вод се састоји из: 5 борних кола, од којих су 3 наоружана топовима од 37 мм. а 2 митраљезима. У сваким колима налазе се: вођа кола и механичар (шофер). Водник је у исто време и вођа својих кола. Вођа управља колима, дајући уговорене знаке, које се налази у 6. к. Механичар рукује меканизмом 6. к. — шофера.

Кроз куполу 6. к. протурена је заставица, којом се споразумевају 6. к. између себе и помоћу које водник командује у борби

Чета има 3 вода и попуњујући део, који се састоји из 8 кола за замену, снабдевање и оправке, 1 кола телеграфије без жица и најзад 1 кола командира чете. Свега 25 кола.