Ritam
Isley) kao prvu, a Cameo, Shalamar Ì Change kao drugu ill tredu muzidku asocijaciju, "Listen To The Message" - |e zaista izvrstan, a na momente brilijantan, Mainstream soul funk album, podjednako efektan u Los Angeleskim klubovima, kao i na beogradskimdurevima. DuSko Piljak
OD POZNAVAOCA ZA POZNAVAOCE
Vest da je iz Stampe izašao i drugi broj "Cepelina”, publikacije koju priprema, ureduje i izdaje Zdravko Zupan, nesumnjivo de obradovati sve sladokusce stripa - jer "Cepelin" je upravo njima namenjen. Sad, kada "Stripoteke" više nema, a "B" publikacije nisu dovoljne da nas zadovolje, "Cepelin" kao usamljena zvezda sija u mraku jugoslovenske strip produkcije. Ako je ovo izdanje teško definisati u okviru postojedih konvencija (fanzin ill revija?), to je zbog toga Sto kod nas u ovom trenutnku konvencije vide ne postoje - ostaju samo volja i hrabrost usamljenog pojedinoa da istraje na svom putu, Zupanov adut za ovaj broj je Dik Trejsi, iegendarni detektivski strip koji je iz nekog razloga ostao gotovo nepoznat jugoslovenskim ditaocima. Time je bar donekle popunjena ve-
lika jedna "bela rupa": onima koji to ne znaju, treba redi da Dik Trejsi nije ninnalo beznadajnìji od svojih duvenijih kolega, Tajnog agenta X-9 ili Ripa Kirbija. Sto se tide ostalih priloga u "Cepelinu 2“, oni unekoliko prevazilaze ono Sto smo imali prilike da vidimo u prvom broju: tu je, od Maurovida i Nojgebauera do Kordeja i Janjetova i od Miltona Kanifa do Toma Vilsona, citava jednamala istorija jugoslovenskog i sve-tskog stripa. Novi broj je razvejao sumnje u mogudnost opstanka jednog ovakvog izdanja u ovim vremenima i ostavio mesta za nadu - a to je, sada Ì ovde, gotovo vide nego Sto smo smeli da sanjamo. Adresa izdavada je: Zdravko Zupan, Bui, AVNOJ-a 165, 11070 Novi Boegrad,
Dejan Anastasijevid
MAJMUNSKA POSLA
Seks je tema kojim se strip bavio takoredi od samog podetka, ali je vedi deo produkcije te vrste do nedavno uglavnom bio ignorisàn u naSšim revijama,
pre svega usled nepostojanja podele na stripove za decu i za odrasle, u svetu odavno uspostavljene. U poslednje vreme stvari su podele da se menjaju, pa smo tako, posle prilidno neuspešnih BeSlidevih reinterpretacija bajki, objavljenih prošle godine u posebnom albumu, dobili "Sekstrip", specijalizovanu reviju diji profil nema potreba podrobnije objašnjavati. U normalnim okolnostima, postojanje jednog ovakvog izdanja ostalo bi nezapaženo, ali je u sadašnjim siromaSnim uslovima dak i ono u stanju da privude pažnju. Iza korica “Sekstripa" skriva se "Varvarska nod", prida o doživljajima jedne depitirane praistorijske plavuše i dopora dlakavih podljudi lakode praistorijskih, Pisac ovih redova ne veruje u tradicionalnu podelu na erotiku i pornografiju, ali se delo o kome je red najlakše mode oceniti ako se kaže da se ono nalazi negde na granici izmedu kida i Sunda. Sto se nije našlo duboko iza te granice, treba pripisati crtadu Kralu Mardelu, inade duv-enijem kao ilustratoru, koji povremeno uspeva da unese izvesnu dozu duhovitosti u sasvim nedotupavnu pridu scénariste Olivijea. Za sledede brojeve "Sekstripa" uredništvo je najavilo "1001 nod" A. Muminovida, deio od koga, po svemu sudedi, treba odekivati još manje nego od "Varvarske nodi", ali i stripove Mila Manare i Gvida Krepaksa, autore koji spadaju u sam vrh svetske produkcije. Živi bili pa videli.
Dejan Anastasijevid
55