Ritam

jeno: starica se ponaša kao beba, majka vrši felacio svom sinu, majka i sin poližu celu kudu svojih neprijatelja ne bi li ih zaraziii svojom prljavštinom... Voters se бак podsmehnuo I i hipijevskoj zajednici i njihovim gajenjima kultova smrti. U tilmu "RuSd asti flamingos!" za vreme trajanje jednog od takvih rituala, nakon prikazivanja galerije likova sa bizarnim sposobnostima, Divajn sa svojim prijateljima pojede policajca koji je hteo da im smeta. Film je snimljen 1972. godine i oznad avao je zenit jednog vremena u kojem je završen izlet iz gradanske porodice. Pokajnici su se vratili kudama, a oni koji se nisu vratili pokušali su da naprave svoje umetnidke karijere. Naredni Votersovi filmovi sa Divajnom bili su transparentniji u prikazivanju travestije koja je tih godina, preko giem-roka i njujorške rok-scene, shvadena kao idealan poligon za prikazivanje promenjenih uloga medu polovima. Nije presudno, ali se može pomenuti, Voters je homoseksualac koji izbegava melodramatidnost '("baršunatost") reditelja koji su svoju seksualnu preferenciju ozbiljno shvatali. Po tome je Voters najbliži nemadkom reditelju Rozi fon Praunhajmu koji travestiju i homoseksualizam shvata kao izvrsnu mogudnost za kempovske egzibicije. Posle filmova "Ženske nevolje" ("Female Trouble", 1974 I "Odajnidki život" ("Desperate Living", 1977.), Voters je odludio da još suptilnije zade u kemp mitologiju i nekako obezbedi sebi poziciju više poštovanog reditelja. Kemp za Objekte svoje pažije ne bira samo veštad ke, izvrnute fensi stvari ved i one koje su deo najordinarnije produkcije masovne industrie zabave. Zbog toga Voters istide da obožava filmove koji su uradeni na izdisaju nekog trenda, voli njihovu besperspektivnost I hrani se njihovom dekadencijom. Uzmimo kao primer jedan od nastavaka filma "Petak 13-ti). Votersa fascinira ideja tog filma: Džejson ode u Flolivud i übije petnaes-

ftoro ljudi. U epizodama »se pojavljuju neke od I starih holivudskih zvezijda: Ester Vilijams, Rudi \■Va li, Ivona de Karlo, I Džejson ih sve übija, baš i kao što su sve stare î zvezde glumile i ginule u |filmovima katastrofe koji f su snimani sedamidesetih godina. Zvezda I na samrti! Idealna osoba j za Votersove filmove. \ Zvezda na samrti može j da postane junak i najgore televizijske serije a da istovremeno po kemp nomenklaturi visoko kotira. Takav je slučaj Taba Hantera koji je bio plavokosi tinejdzerski heroj pedesetih godina, a od definitivne propasti ga je spasio Džon Voters angažujudi ga za film "Pollster" (1981.) u paru sa Divajnom. Tri godine kasnije Pol Bartel je ponovo angažovao isti par za film "Čežnja u prašini". Voters je uvek želeo da se dobro proda ali mu to nikako nije uspevalo. Samo fanovi su mogli da ga prepoznaju kao prodavca automobila u filmu Dfcnatana Dema "Čudna devojka" (1986.). Medutim, stavovi su usaglašeni filmom "Lak za kosu” koji kroz potrošnost tinejdžrskih idola govori o histeriji koju su stvarali masovni mediji. Da, ipak, nije sve tako veselo svedoči Divajnova smrt i povremeni Votersovi odlasci u zatvor u kome puni svoje baterije. Kad ga ne zatvore zbog kršenja javnog reda napravi saobraćajni prekršaj. Ali, jedina prognoza kojavaži za budućnostje tada de svel uskoro biti spreman za Votersove filmove.

Saša Radojević

Filmografija: 1964 - HAG IN A BLACK LEATHER JACKET 1966 - ROMAN CANDLES 1967 - EAT YOUR MAKE UP 1969 - MONDO TRASHO 1970 - THE DIANE UNKLETTER STORY 1971 - MULTIPLE MANIACS 1972-PINK FLAMINGOS 1974 - FEMALE TROUBLE 1977 - DESPERATE UVING 1981 - POLYESTER 1988- HAIRSPRAY glumio u: 1986 - SOMETHING WILD (r: Jonathan Demme)

52