Ritam
zauvek mlad", odnosno "Slušadu Dire Straits /Level 42, Phil Collinsa.../dok ne umrem". Sledede rebi Simona Fritha kao da su posvećene Dire Straits: "Slušajudi njihove plobe, jednu za drugom, sve šta čujete je perfektna produkcija, HI-FI zvuci i tehnič ka ekspertiza. Harmonije su svuda, tople i blage kao majčino mleko; nigde nema strasti, personaliteta, ničega da šokira ili iznenadi ili iritira. Nibega da PROMENI пеб ije mišljenje." Kompilacija "money FOr Nathing", radije nego da bude dosledno sastavljena "greatest hits" /za to nedosta|u "So Far Away 1 ' i po prinipu “Love Over Gold"/, ima pretenziju da obuhvati sve segmente njihove karijere. Medutim i taj princip je izneveren: "live" album "Alchmy" uopšte nije predstavljen, a pojavljuje se 'fantomska" koncertna verzija "Portobello Belle", za oneizkrajevagde 12" singt još nije zaživeo /YU, Rumunija.../uvršden je kult-hit "Twisting By The Pool”. Sve ostalo je istorija:"Sutans Of Swing", "Romeo And Juliet", 'Walk Of Life"... Ako su gitaristički heroji u liste-rskim odelima sa podv-rnutim rukavima vaš neopozivi izbor, "Cross-roads "Eric Claptona je puno dostojanstvenije rešenje. U svakom slučaju na njega se ne mogu priment! rebi Pete Shellya. Da podsetimo: "And I hate modern music /Disco, Boogie and Pop/ They go on and on and on and on and on/ H 0 W I W ISH THEY WOULD S TOP/. Job uvek aktuelno, zar ne?
Gordan S. Paunovid
BLUE OYSTER CULT A IMAGINGS (CBS - Suzy) Njujorški kutt sastav - BLUE OYSTER CULT, po mnogima najbolji heavy metal band na svetu, i uz LED ZEPPELIN verovatno njznabajniji, oduvek je bio daleko od našeg vidnog i slušnog polja. Zagvaljujudi domadim licencnim ucednicima čiji je izbor uvek bio usmeren ka konvencionalnijim, stereotipnijim i komercijalnijim HM sastavima (SAXON, JUDAS PRIEST, IRON MAIDEN, VAN NALEN, AC/DC, CHEAP TRICK, RAINBOW. SCOPIONS, DEF LEPPARD itd.). Do pobelka punk perioda ovaj invenfivni “heauy" sas, tav smatrao se za nešto najprogresivnije i najvangardnije u amerib kom teškom rocku. BLUE OYSTER CULT su za hevy metal bili ono što su THE VELVET UNDERGROUND bili za rock šezdesefih, ill JOY DIVISION za post punk - new wave kasriih sedamdesetih. Sa nekoliko antolobijskih albuma: “Secrt Treaties" (1974), “Agents Of Fortune" (1976), "Spectres" (1977), i kljub nom plob om njihove karijere “Cultosaurus Erectus" M 980) - koju mofemo uporediti samo sa MOTORHEAD klasikom "Ace Of
Spades" (1980), BLUE OYSTER CULT su se pojavlili kao retki nosioci celovite heavi metal estetike. Oni su jedini uspeli da ispune sve imaginarne pretpostavke heavy metala - outlaw mentalitet, mistibnost I snagu, introspektivnost, virtuoznost, ukorenjenost u šezdesetim, umetniö ki identitet. “Imaginos" je naziv poslednjeg, betrnaestog grandioznog epa, ove intelektualne HM grupe. Uraden je u prvobitnoj, originalnoj postavi i pod direktnim nadzorom Sandy Pearlmana (tekstopisca, gazde, producenta, mentora). PaSjivo koristedi njigovo "knjiško znanje", BLUE OYSTER CULT su stvorili još jedan spiritualno nadahnut album, tako netipiban za HM - verovatno najkopromitovaniji žanr u Rock'n’Rollu. Pearlmanove literalne opservacije se kredu od Herman Melvilleovog "Mobi Dika” i apokaliptib ne fascinacije snage i modi, pa do tema u stilu romantibne fanastike, Edgara Alana Poa, i jezivih, gotskih prib a strave i BLUE OYSTER CULT zaprevo ispituju gotovo sve što se tib e raznolikih, neobjašnjivih misterija “Planete Zemlje". Muzibki, to je i dalje bazibna, visoko energetska HM svirka, sa nadahnutim melodijskim linijama, bez ponavljanja, bez šablona, puna pažljivo aranSranih i bogato produciranih pesama. BOC je sastav koji se podjednako izvrsno snalazi kako u kratkoj, britkoj i kao brijab oštroj, energijom nabijenoj svirci, tako i u monumentalnim, muzib ki slojevitim
68