Ritam

INTERVJU

...A ČITAVA VEČNOST ZA NJIH!

Nekadašnji furiozni trio ŠARLO AKROBATA, je bio VELIKI sastav. U njegovim redovima su se nalazili vrsni instrumentalisti: Dušan Kojić-Koja (najbolji basista u Jugoslaviji svih vremena), zatim Milan Mladenović (najbolji jugoslovenski gitarista ođ rata na ovamo), i VD - (izvanredni bubnjar, sa drvenim palicama!?), Raspadom Šarla, nestala je magija. Žvotna staza po kojoj Milan Mladenović kročio sledećih godina, kao da podseća na stereotipne obrasce, preuzete iz ameribke filmske industrije. Od potpune anonimnosti i kult statusa prvih ploča, do opšte prihvaćenosti I kosmičkog uspeha (zadnjih ploča), KATARINA II (tj, E KATARINA VELIKA) je prevalila dug I mukotrpan put. Prva ploča nazvana "Ekatarina II “ (1985), je bila eksplozivno- razbijačka (sa Firčijem za bubnjevima), i vešlo je ocrtavala tadašnji (i do sad najbolji) koncertni period grupe, Sledeći albumi - "S vetrom uz lice” (1986), "EKV - Uživo u Kulušiću" (1986), i - "Ljubav" (1987), bill su

samo prirodna progresija smišijenog napada ove nekadašnje "neobične" kult grupe. Očigledno je da oni nisu hteli da "sagore u sebi", kao MAGAZINE, ХТС, I dr., koji nisu shvatili za koga prave muziku (za sebe 111 za pubiiku), veb su, (poput Simple Mindsa 1985., ill Električnog orgazma 1986.), spoznali da se bez odredenih komercijalnoživotno-filozofskih ustupaka, put do šire publike (I vredosnih papirića), ne može ostvariti. Šta je to što ljude nagoni da vole ill mrze ovaj neosporno (tekstualno) najpretenciozniji jugoslovenski rock sastav. Zašto još jedan intelektualni "HARD- CORE” album? Zašto još jedna vizija patvorenog života? Oovim, i mnogim drugim pitanjima, redakcija "RITMA" je razgovarala sa glavnom pokretačkom snagom EKATARINE VELIKE - Milanom Mladenovićem. R-Da krenemo pravo u centar, Uvek me je zanimalo kako radiš svoju kompoziciju, kako kao bend obavljate to zajedno.

M - Mi stvari uglavnom radimo na probama. Neko ima neku ideju i onda od nje zajedno oblikujemo pesmu, mada se ponekad desi da ja donesem stvar gotovu pa onda nešto malo promenimo, U tome krečemo od muzike, ali ako lekst nije dobar, ipak, pesma ne postoji. Muzika daje neku početnu asocijaciju koju ti onda uobličavaš rečima i ako uspeš u tome i pesma je uspela. R-A ti si taj koji odlučuje o tome? M- Ja uglavnom pišem, ali dosta toga donese i Magi, ponešto zajedno uradimo. Pesma se sklapa deo po deo I to je dosta frustrirajući posao, jer znaš da be ona u jednom trenutku bit! celovita, a taj trenutak nikako ne stiže i ne stiže. Puno vremena prode dok se sve ne sastavi, dok ne dode sve na svoje mesto. Ne postoje u tome nikakva pravila, to je dosta otvoren posao. R - Za vreme Sarla Akrobate karakteristika tvojih tekstova bila je ekspresivnost, a potom je očito sa EKV usledilo vraćanje u

15