Ritam

INTERVJU

BETMEN, FANTOM, MANDRAK...

RITAM 4 - Jesi li gledao „The Song Remains The Same,,? KOJA - Na „Zimskim čarolijama,,, bio mi je dosadan. Ja Zeppeline u principi! vise volim sad nego onda, RITAM 4 Znači „Cepelin., je bio prvi kontakt sa crnom muzikom... KOJA - Bila je i diskoteka „Delta„ na Crvenom krstu. Onì su puštali isključivo crnu muziku, disko, soul, samo da je crno. Tad je bila ona podela na iminkere I hipije', a tu smo bili zajedno na istom mestu. Tu je bilo svašta, jednom sam zamalo dobio batine, RITAM 4 - Orna muzika po diskotekama... KOJA - ...bela po gajbama. RITAM 4 - Šta je ostalo od toga u Šarlu Akrobati, kako se to spajalo kasnije? KOJA - Pa eto vidiš u Šarlu nije bilo orne muzike, osim ska i reagge, a to se tad sviralo. i RITAM 3 - Čudno da ti pljuješ reagge u svojim javnim nastupima... KOJA - Pa pljujem ja po reaggeu kao narodnoj muzici, meni' se to ne dopada zato sto je narodna muzika., RITAM 3 - Misliš, sto nije gradska? KOJA - Ma da, premda ovi Clint Eastwood & General Saint su dobri. RITAM 4 - Gde nestade ta orna muzika u momentu kad si imao svoj prvi veci band, Šarlo? KOJA - Ustvari nije nestaia nikad, poito je tu Hendrux uvek, E dobro sad, Hendrix je čudan čovek, on je svirao belu muziku dosta. Pošto ja njega nikad ne izpvajam, on je uvek tu, pa i u vreme Šarla. Znaš, tad su bila takva interesovanja... RITAM 4 - Znači, to je ipak bila maio više stvar trenut ka, a maio manje deo nekog tvog muzičkog sveta u potpunosti... KOJA - Pa Šarlo je bio stvar trenutka, ali ne ustupka. Bila je tu ona „Ljubavna pesma,, a

to je bilo ono, kao free sviranje. I prosto mi je nejasno da se to nije dogodilo ovde u ovoj zemlji. Ako je neko radio takvu svirku, to je bilo ono - sa Muzičke Akademjje - sve se zna, sve je jasno, sad sviramo free. RITAM 4 - I tad se događa razlaz izmedu tebe I Milana... KOJA - Da, I VD-a koji sve vreme tu pali i levo i desno. RITAM 4 - Gde tu poinje razmimoilaženje sa Milanom? KOJA - U svadi. Na probi, u studiju. meni jako smeta ta neoriginalnost, da neko odsvira ono što su svi već čuli. Ako već mora tako, daj da promenimo bar malo. Dešava se to da čovek koji svira krade naši najveći muzičari to rade - ali ovo nije bilo to, on nije hteo da se odrekne nečega . što zvuči kao nešto što je već čuo. To je bio problem tu. Onda su oni, Ijudi, tu hteli da uvedu još neke instrumente. Meni je bilo stato da izdam još jednu ploču - gitara, bas I bubanj. RITAM 3 - Da li je VD bio na tvojoj ili njegovoj strani? KOJA - Pročitaj intervjue iz tog doba pa dei videti sta se tu događalo. VD su neki Milanovi tekstovi dobri. Meni skoro ni jedan nije dobar, Po meni tu mnogo ima pesničkih slika, a meni je više bilo stalo do muzike...Samo, neki njegovi tekstovi - „Öko moje glave„, to mi je tragedija. RITAM 4 - I ita su hteli da uvedu od instrumenata? KOJA - Pa sintìsajzer, I nekoliko Ijudi. RITAM 4 - Koga? KOJA - Gorana Vejvodu. RITAM 4 - Tu bi onda bio joi jedan na Milanovoj strani? KOJA - Pa ja ne znam, mi smo se poznavali, nije toliko ni problematičan čovek, koliko, mislim, mi nìsmo takvi. RITAM 4 - Činl mi se da je postojala neka vrsta slaganja Izmedu Milana i tebe da se o