Ritam

već su i objavili singl u saradnji sa lokalnim ~Chiswix”-om „Saints And Sinners/Dead Wandais”, koji je ostao zabeležen tek kao običan biografski podatak. Jim Kerr (vokal), Charlie Burchill (gitara), Derek Borbes (bas) Michael MacNeil (klavijature) i Brian McGee (bubnjevi) donose odluku da se ozbiljno posvete muzici i kao prvo menjaju raniji naziv grupe u SIMPLE MINDS. Svirali su cesto u malim klubovirna, pabovima i па taj način skrenuli pažnju na sebe, pa uskoro potpisuju ugovor sa diskografskom kuéom „Arista”. SIMPLE MINDS su izdali 1979. godine dva albuma(!). Prvi od njih „Life in A Day”, otkriva nam njihove uzore od ranih Roxy Music (sa Enoom) preko Bowiea do Gabriela, mada su zvučno najbliži grupi Magazine. Paratela između Simple Mindsa i Magazine, odnosno pevača Jim Kerra i Howarda Devotoa, zatim klavijaturista Michaela MacNeîla i Davea Formule nije slučajnajer su i jedni 1 drugi inali zajedničkog producenta Johna Leckiea! Magazine je imao izuzetne kreativce i individualiste u svom sastavu, ali oni nikad nisu uspeli da svoje izuzetno zanimljive ideje konkretno realizuju, zbog čega su im i albumi bili nedoreéèni uprkos odličnim pesmama. Otprilike sileno važi i za SIMPLE MINDS do 1981. godine. Drugi album „Real To Real Cacophony” nastavlja traženje benda u poirazi za idemitetom, proširivši svoja interesovanja na elektronsku muziku. Usvakom slučaju SIMPLE MINDS su imali dovoljno raaterijala da bi se otisnuli u Evropu na turneju. A utisci sa nje i susreti sa kulturama raziičitirn od „-nifi u Britaniji, inicirali su nastanak aîbuma (1980.) „Empires and Dante". Pohvale kritike i sveople odobravanje na koje ploča nailazi, razbija sliku u javnosti o SIMPLE MINDSima kao hladnom i proračunatom sastavu. Svakako jedna od ključnih numera na albumu (i u dotadašnjem delu karijere) je pesma „I Travel”, koja ih predstavlja u modernom futurističkom izdanju, a postaje i hit altenativnih diskoteka koje su vrtele grupe kao sto su Gang of four, Joy Division ili DAE. Prvi tiraž albuma „Empires And Dance” štampan je u svega 7500 primeraka i to je bio jedan od razloga nezadbvoljsti;a ; clanova grupe SIMPLE MINDS, kao i losa djstribucija prethodna dva albuma, koje kulminira raskidom ugovora sa „Aristom”. Ovo je vrlo važan trenutak u karijeri SIMPLE MINDSA, jer su poučeni iskustvom svojih uzora Magazine (u meduvremenu su se nažalost raspali) učinili nekoliko značajnih stvari. Kao prvo potpisali su ugovor sa diskografskom kuéom „Virgin”, koja im je posvetila više pažnje i pružila bolje uslove rada. Veliku pomoć i značajan doprinos u budućem radu i celokupnom zvuku SIMPLE MINDSA donosi saradnja sa različitim producentima, a kao rezultat svega i ploče u celini su im bile znat-

no koherentnije nego pre. 1981. godine pojavljuju se dva albuma u isto vreme „Sons And Fascination” i „Sister Feelings Call”. U prodaji se pojavljuju u jednom pakovanju kao i pojedinačno, no neovisno o tome ove dve ploče funkcionišu kao sijamski blizanci! „Love Song” i „In Trance As Mission” sa „Songs and Fascination” i pesme „The American” i „League Of Nations” sa ploče „Sisters Feelings Call” maestralno se poigravaju monotonim ritmom uz hipnotički zvuk klavijatura. Ovde svakako treba pomenuti i izuzetno dobru produkeiju za koju je zaslužan Steve Hillagc. Hismo zaboravili ni Jim Kerry, glavnog frontmena i tckstopisca, za koja je Saša „Punkerton” Stojanović lada napisao: „Jim Kerr je očuvao ncvinost deteta koje ispitdje, istražuje i komentariše izbacuje iz balansa - Intelcktualnog okvira; jedan svet i pridruženi košmar, kreacija i agonija kreiranja...”. Treba li nešto reči poste ovoga? No život teée dalje, pa tako i ovaj prikaz stiže do trenutka kada grupu napušta bubnjar Brian McGee. U igri za novog bubnjara bili su Martin Atkins (ex PIL) i Kennv Hyslop (ex Slik), ali SIMPLE MINDSI angaiuju Mela Gaynora. U drugoj poiovini 1982. godine snimljen je album „New Gold Dream”. !za pocticnog naziva krije se odlićan plesni album Tunkoidne strukturc ali i dovoljno daleko od običnog potrošačkog proizvođa. „Promised You A Mirade” i „Glittering Prize” nastavliaju tamo gde je stala „Love Song”, odnosno „I Travel”. Kao gost na plod „New Gold Dream (81/82/83/84)” pojavio se i legendami klavijaturista Herbie Hancock u pesmi „Hunter and The Hunted”. Na kraju recìmo da se za produkcijsku perfekeiju potrudio Peter Walsh,; koji je godinu đana ranije više nego uspešno saradivao sa Heaven 17 na albumu „Penthouse and Pavement”. SIMPLE MINDS su sa albumom „New Gold Dream” postigli svoj zenit. Bilo je neophodno da naprave predah u radu i da pokušaju da napune kreativne baterije, jer strsadâ već brojni obožavaoci, od njih očekivali. Još „fascinacija” i „snova”. U toku 1984. godine pojavio se dugo oéekivani novi album pod nazivom „Sparkle In The Rain”, kojim su SIMPLE MINDS održali visoke pozicije kod publike i kritike, stečene poslednjih godina. Ko je. dobro „prostudirao” ploču „War” grupe U 2, odmah je.primetio ko stoji iza pompeznog zvuka i razarajućih baterija bubnjeva. Naravno to je bio Stéve Lilywhite! Numere kao što su „Up on The Cat Walk” i „Waterfront” ne donose bitnije promene u Struktur! same pesme, kao što su to činili ranije. Bilo je izvesno da će sva-

ki sledeći projekt SIMPLE MINDSA bit! u najmanju ruku ponavljanje i upadanje u sopstveni šablon, kome su se odupirali od početka karijere. Fornaio (ne)očekivano pojavio se singl „Dont You (Forget About Me)” kao deo sondtracka filma „The Breakfest Club”, 1985. godine. Producent je bio Keith Forsey, a ako se ima u vidu da je on producirao i Billy („prodanu dušu”) Idola, onda je sve jasno! Rezultat: 1. mesto na US listi, ali ne i na britanskoj listi čiji vrh nisu osvojili! Übrzo Jim Kerr lider SIMPLE MINDSA stupa u brame vode sa Chrissie Hynde šeficom The Pretendeva. Lagodan život uslovio je i prigodne pesme koje su se našle na albumu „Once Upon A Time”, izdatom takode 1985. Na ovoj ploči debitovao je novi basista John Giblin, posto je SIMPLE MINDSE napustio njihov dugodišnjih clan Derek Forbes, U jednom od intervjua Jim Kerr je izjavio da su napravili album „Once Upon A Time” sa pesmama kao sto su „Alive and Kicking” i „Sanctify Yourself’ da bi se sto vise pustali na radio stanicama. Naravno nije zaobišao ni komercijalni efekat (najprodavaniji album u karijeri) éime su se SIMPLE MINDS definitivno izvukii iz dugova!?l Ostajc malo éudno kako su poslovali do tada ako se provereno zna da im menadžer nije naie gore list! И ve godine kasnije izdat je konccrtni dvostruki album ~ln The City Of Light”, snimljen u Parizu, koji predstavlja kompiiaciju značajnijih pesama SIMPLE MINDSA i priliku da se uzmc još para na račun stare slave. U trenutku kada ovo budete Citali u svetu i kod nas-u islo vreme (poêetkom maja) poja'viée se njihov novi studijski album, na kome ce u ulozi producenta biti niko drugi do Trevor Horn! Ovaj čuveni studijski „ZTT” genije „odgovoran” je za raznovrsne ploée kao sto su „Lexicon Of Love” grupe ABC, pa sve do „Duck Rocka” Malcolma McLarena. Ostaje da se vidi kako ce se odvijati saradnja izmedu SIMPLE MINDSA i Trevora Homa, i da li će uspeti da se izvuku iz žabokrečine rneinstrim zvuka u koji su zapali, Priča još nije završena. DISKOGRAFIJA: LIFE IN A DAY (ARISTA), 1979. REAL TO REAL CACOPHOY (ARISTA), 1979. EMPIRES AND DANCE (ARISTA), 1980. SONS AND FASCINATION/SISTER FEELINGS CALL (VIRGIN), 1981. NEW GOLD DREAM (81/82/83/84) (VIRGIN), 1982, SPARKLE IN THE RAIN (VIRGIN), 1984. ONCE UPON A TIME (VIRGIN), 1985. IN THE CITY OF LIGHT (VIRGIN), 1987. STREET FIGHTING YEARS (VIRGIN), 1989. KOMPILACIJE: CELEBRATION (ARISTA), 1981.

Nebojša Mićković

33