Ritam
UPALJENA S MRT
NAPALM DEATH, najznačajniji britanski punk sastavuzThe Stupids, i „najbm-band-na-svetu”, doživeo je rascep na dvoje. Do otvomih nesuglasica je došlo za vreme poslednje tumeje po Japanu, mada je njihov koren po rečima članova u razilaženju oko budućeg pravca koji će grupa uzeti, razvijajući dalje svoju ugrizi-i-beži thrash filozofiju. Lee (pevač) i Bill (gitarista) smatraju da su druga dvojica želeli „da vide grupu kao komercijalno uspešni metal - thrash postavo. Mi smo želeli da ostanemo uspešni vise na svoj naéin. Ne misiimo da budemo kritiéni prema njima, ukoliko je to ono što hoće da rade, želimo im svu sreéu, ali tu se nasi putevi razilaze...”. Napalm Death su probili okvire punk scene i postali sire poznati posle prošlogodišnjeg LP-ja „Fram Enslavement To Obliteration”. Njihovo uspešno -probijanje do (ahm!) mainstream publike samo je vrh uzburkanog talasa britanskih i američkih hardcore i thrash grupaeija najnovije genemeije, koji su na nasiovne strane muzičke stampe došli pravo iz podzemlja, kao novo marketinško „otkriće” za koje se veruje da bi uskoro mogio da po tirannia prodatih ploéa poéne d da se približava tiražima danas najpoznatijih speed metal atrakeija.
CHRIS BLACKWELL, osnivač i doskora jedini vlasnik ISLAND RECORDS, prodao je svoju izdavačku kuću Polygramu. On ostaje u Islandu kao izvršni direkter i od para dobijenih po slovu ugovora pokušaće da vrati pod okrilje firme njene stare rvezde STEVE WINWOODA i ROBERTA PALMERA. Palmer je počeo saradnju sa Isländern još kao élan sastava Vinegar Joe (u kom je pevala i Elkie Brooks) početkom sedamdesetih. Winwoodovi kontati sa Islandom idu i dublje u prošlost do sastava Spencer Davis Group i Traffic. Blackwell je osnova Island Records 1962., služeći se svojom kućnom adresom malirn kombijem kao skladištem. Prvi hit etikete bila je kompozicija „Му Boy Lollipop” pevačice Millie. Ostaće upamćeno da je Blackwell morao da proda prava za tu pesmu tada moénom Phillipsu zato sto nije mogao da odgovori zahtèvima tržišta za ovorn pesmom i stampa onoliki broj singlova koliko ie narudžbi stizalo. Tokom šezdesetih za
I IZ DŽEPA, I U DŽEP
Island su snimali Jethro Tull, Cat Stevens, Mott The Hoople, Emerson, Lake and Palmer i Free, tokom sedamdesetih - Bob Marley, Roxy Music i The Sparks, a trenutno najkomercijalnije atrakeije uključuju Ш, Tone Loc, Tom Waits, The Crhistians i Julian Cope. David Fine, predsedavajući Polygrama izjavio je da će Blackwell zadržati kompletnu kreativnu kontrolu nad radom Islanda i da već. sad može da potpisuje ugovore sa kim god proceni da bi bilo uputno - novom ili starom zvezdom. „Jedinstven karakter ove kompanije i njenog osnivača i jeste ono što je privuklo našu paznju. Blackwell ima posebnu veštinu i sposobnost da se približi umetniku i da otkrije i pomogne talentu da se razvije. Mi svakako ne želimo da upropastimo ovaj posebni karakter firme”. Veruje se da je kupovinom Islanda Polygram postigao kontrolu nad ukupno 18% ukupne svetske proizvodnje nosača zvuka i približio se i dalje vodećim Warner Brothers i CBS na korak.
NEUE SLOWENISCHE KUNST napuštaju zemlju u kojoj su ponikli i iz koje su izašli sa uspehom u svet (to jest, našu zemlju). U cilju zauzimanja pozicîja u Ujedinjenoj Evropi tri osnovna odeljenja pokreta uputiće se па tri razna mesta da tamo pokušaju da uspostave bazu pre nego Novi Poredak 1992. postane važeći. Po njihovoj proceni tri grada iz kojih ée se rešavati sye najvažnije su Nju Jork (u koji dolazi slikarski odeIjak Irwin), Pariz (u koji dolazi sam Laibach), i Berlin (u kom će se smestiti pozorišni odeljak Rdecì Pilot). Ovi poslednjì ée pre preseljenja postaviti uz saradnju Ljubìse Ristiéa poslednji deo Zenita, njegov „Operni Observatorij”. Da li je to novi „Krst”?
12