Ritam
skoj granici zbog nekog štrajka graničara (stvaran događaj - prim, ured.) - zbog čega? Zato što pričaju malo drugačije? Zato što imaju drugo važno lice nacrtano na novčanici? Shvataš? To me zaista izbacuje Lz takta. Kao da je jedino što možemo da uradimo - da pristanemo na te blokade na putu. I onda malo popričaš sa Švajcarcem - očito je on ljudsko biće. Zapravo kad zbilja počne da priča, ne vidim po čemu se razlikuje od mene, štp je sasvim prirodno, zar ne? Ritam 3: Vratimo se na sinoćnji koncert - čini mi se da je bio osećajniji od onog početkom septembre u Londonu, gde sam vas takode gledao. Mike: Tad sam bio teško prehladen, svirao sam sa groznicom, dobio sam uobičajeni „londonski grip”.
Ritam 3: Složićeš se da je publika tamo reagovala uz mnogo nasilja bez vidljivog razloga. Najstariji posetilac sam verovatno bio ja... Mike: To je sve potpuno tačno._ Ritam 3: ... tamo su na koncert došia dglavnom deca „da puste paru”. Mike: Engleska ima dosta rokenrola. Mislim da je među mladima jedan od najraširenijih poslova osnivanje ili ulaženje u rokenrol bend. Ali, veruj rai - svaki nastup je drugačiji. Vrloje surovo uopštavati na osnovu jednog ili dva nastupa. Uništavaš individualnost. Ja se trudim da držim svest otvorenom, pre koncerta, tako da se sve može dogoditi.
Ritam 2: Da li je iz te otvorenosti izašla obrada Public Enemy stvari - „Sofisticated Bitch”? Mike: Rapperi su u Americi sada najbliži pojam „zabavljač” - ja mrzim reč „muzičar”, to je kao „stmčnjak”, čovek koji na nekoj mašini ume da radi bolje nego drugi ljudi, a ja u takav pristup ne verujem - verujem da je snaga u Ijudima koji slušaju. Postoji tako puno momaka negde napoIju koji rade na tim svojim „mašinama” - vi ste, momci, ti koji odlučuju, a ne oni. Sve što ja imam je jedna mala melodija. U toj oblasti „zabavljaštva” osećam se najbliži rapperima. Ritam 2: Zašto? Mike: Zato što oni govore ono što misle. Ne koristeéi se nikakvom tehnikom. Ustvari oni i ne upotrebljavaju instrumente, samo uključe beatbox (ritam-mašinu) i počnu da viču! Mnogo se vise bave onim što imaju da kažu i kako to govore. Tako da se osećam najbliži njima. Edward je hteo da obradimo tu pesmu, a i ja volim Erik B and Rakima, Big Daddy Kane-a, Schooly D-a,
osećam se bliskim njima i voleo bih da svojom „mašinom” mogu da stvorim isti utisak koji oni stvaraju svojom. Ritam 1; Verovatno je to razlog zašto ste vi i Sonic Youth, kao i Ciccone Youth upotrebljavali rap... Mike: Cekaj da ti ispričam priču o Ciccone Youth. To je bio moj put nazad u muziku, kad je D. Boone poginuo. Nisam mislio da iko želi da me čuje ikad više. Tako sam bio u Njujorku i rekoh Thurstone-u (Moore-u - iz Sonic Youth) -
snimiću Madonninu stvar. Vidis, ove osamdesete su vrlo čudne - ja sam odrastao u sedamdesetim, kao klinac, posebno rane sedamdesete su mi bile važne, i moja jedina veza sa osamdesetim je Madonna. I tako sam pomislio - ođaću joj počast Rekao sam to Thurstoneu - i on je zatražio da ga pustim da bude na B - strani tog singla. I to smo nazvali projektom Ciccone Youth. Sve se to događa 1986. godine, odmah pošto je D, Bonne poginuo. Dve godine posle, oni su napravili taj album! („WJiitey Album”) i Mike uopšte nije učestvovao na njemu... Vidis ja živim u kući sa apartmanima, i moji kućevlasnici - znaš, jugoslovenski.ribari, ustaju vrlo rano - tako da sam morao da šapućem i taj zvuk - to sam ja u kuéi! To je prva Ciccone Youth stvar. (Originalna demo verzija obrade Madonine pesme „Burning Up” snimljena je na četvorokanalnom magnetofonu kod Wattsove kuée, uz pomoć njegove žene Kire, i nalazi se na „Whitney Album”). Taj snimak sam doneo i pustio Thurstoneu - rekao sam „ovo je moj put
nazad u muziku, hoću da nasmejem Ijude, hoću i sam da se smejem”. Bilo je to tužno vreme za mene, užasno... Znaš, on je bio tako snažan čovek, ne mogu da verujem da je poginuo, teško mi je da to poverujem. Ja sam mnogo slabiji, fizički. Taj čovek je bio kao traktor za vuču stabala... i on je bio ceo moj tazlog za muziku. D. Boone i ja smo odrasli zajedno, njegova mama me je nagovarala da uzmem da sviram bas gitam. On je bio veza koja je zauvek izgubljena (Mike je zasuzio - prim, auL). Srećom, Madona je bila taj put nazad. 1 onda je Edward došao u moju kuću i to su Firehose. A Ciccone Youth su na neki način terapija.
Naša muzika je „folkie” (narodna) pokušavamo da obične stvari učinimo posebnim.
fIREHOSE
21