Ritam
« ko hoćeš ljudima prayilno da objasniš neke stvari, moraš ih najpre šokirati”, kredo je Bejsingerove uz pomoć kojeg je sprovela svqj itekako dobro osmišljeni projekat osvajanja medija. Eklatantem, neposrednu praktičnu potvrdu sopstvene ispravnosti, ova je ideja vodilja doživela 1983. godine, kada je Kim Bejsinger donela - danas legendamu - odluku da se skine gola pred fotografima „Playboy” -a. lako su joj svi, zdravom razumu skloni agenti i ostali poslenici od iskustva u Holivudu, nedvosmisleno stavljali do znanja da je ovim činom potpisala smrtnu presudu svojim ambicijama da postane zvezda, Bejsingerova se hladnokrvnog uputila na Havaje gde je snimanje fotografija bilo predvideno, i pozvala usput sve ove dobronamemike da joj prave društvo na putu. I dok se njima kosa dizala na glavi, a Beverli Hilsom uveliko kolao trač o nameri Hjua Hefnera da ovom prilikom poveća tiraž svqje magazinske „zabave za muškarce” na pedeset miliona primeraka, telefonska sekretarica u kući odsutne Kim Bejsinger u Topanga kanjonu beležila je prve ponude producenata za velike uloge. Svi su to kasnije nazivali neobjašnjivim paradoksom. Kim Bejsinger, jedina, očekivanom i logičnom posledicom. Jasno, priča o Bejsingerovoj počinje daleko ranije, sa istog mesta uostalom odakle i sve price o velikim karijerama. Od rodenja i detinjstva provedenog u pomenutoj Atini, kada je „pretty face” Kim mrzela školu i utvrdivala osnovno gradivo o svojoj potonjoj strategiji puta do zvezda, preko prvih konkretnih rezultata na tom planu: u sedamnaestoj titule atinske „Junior Miss” za 1971, i iste godine u Njujorku naslova „Miss Breck” (na takmičenju za izbor „najlepše kose SAD” koje organizuje tvrtka „Breck”). Pridmživši se netom „manekenskim andelima” Alin Ford u Njujorku, Kim je započela izuzetnu karijeru modela, u toku koje je bila zaštitni znak mnogih uglednih firmi, izmedu ostalog ekskluzivni propagator „Revlon” proizvoda. Tib pet njujorških godina bile su, po priznanju same Kim Bejsinger, „prepune para”, muzike i grešaka koje sam činila”. Da bi iskazala svoj sveobuhvatni talenat besplatno je pevala po klubovima Grinič Vilidža i nastupala u pojedinim revijama, Sve dok jednog dana nije nazvala svog agenta Sju Čemi, otkazalâ dalju saradnju, potrpala u džip svoja dva psa, mačku, tadašnjeg mladića i pošla u Kalifomiju. Oh my Good, she’s gorgeous!” bila je, legenda dalje kaže, prva misao agenta Martina Gejdža kada je Kim Bejsinger upala u njegovu losandelsku kancelariju. DovoIjno potaknut njenim fascinantnim izgledom Gejdž joj je za samo dve nedelje obezbedio prvu ulogu - uveoma populamoj tvseriji „„Starsky and Hutch”, koja se tada već drugu godinu neporestano snimala (mada, istovremeno, pokušava, ali neuspešno, da joj pronade mesto u De Laurentis/Giljermi-
novom „King Kongu”). Sledeće dve godine, pak, Bejsingerova se kao „guest star” pojavljuje u jednako uspešnim serijama „Vegas” i „Charlie’s Angels”, te dobija jednu od glavnih uloga u manjeuspešnoj policijskoj seriji „Dog and Cat”, ali i odbija ponudeno mesto jednog od „Čarlijevih andela”, te ugovor za dva Džejms Bonda (uključući „Munrejker”) sa obrazloženjem da ne želi dugoročno da se vezuje. Prvi pravi prodor načinila je, tako, tek tv-filmom „Katie; Portrait of a Centerfold”, 1987. godine, da bi sledećejoš vise učvrstila svqje televizijske pozicije mini-serijom, „rimejkom” čuvenog Cinemanovog filma iz 1953, „Odavde do večnosti” (Kim je igrala ulogu koju je u ovome imala Dona Rid). Najzad, osamdesete, Kim Bejsinger dobija svoj prvi posao na filmu. I upravo na snimanju „Opake zemlje” (u kojoj joj je partner bio Jan Majkl Vmsent) upoznaje šminkera Rona Britona, nastavljača dinastije holivudskih majstora šminke (njegov otac bio je šminker Merlin Monro, koju je, čak, i pripremio posle smrti za sahranu), za koga se übrzo udaje. Nakon filma „Mother Lode”, i neostavrene želje da dobije uloge u „Frensis” i „Postar uvek zvoni dvaput” (za ovaj dmgi bila je i na probnom snimanju, no obe uloge dobilaje Džesika Lang), dolazi do razlaza sa Gejdžom, te radikalnog preokreta u karijeri posle pominjanog fotografisanja za „Playboy”. Sve ono što dalje sled polako dobija obrise velikih dimenzija. Onih koje je nagovestio pokojni Bob Fosi u članku koji je zamoljen da napiše za „Playboy”, kao propratni tekst bloka „Betting on Kim”, u okviru koga su objavljene i slavne fotografije. Fosi, koji se kratko pre toga upoznao sa Bejsingerovom, završava svoj tekst svojevrsnim proročanstvom: „Izgubio sam broj njenog telefona, ali, po svqj prilici, neću imati problema da je nadem. Jer, mislim da će ona postati zvezda”. Doista, Kim Bejsinger vrlo je brzo ostvarila Fosijevo proročanstvo. Doduše, zvezda je najpre postala u Evropi. Naime film „9 1/2 Weeks”, iako je slabo prošao u Sjedinjenim Državama (verovatno stoga što je distribuiran u znatno cenzurisanoj varijanti), u Evropi je ostvario preko sto miliona dolara zarade, donevši veliki uspeh i Rurkeu i Bejsingerovoj. Nedavno je, inače, aktuelizovana priča o eventualnom nastavku ovog filma, ill, što je verovatnija opcija, pravljenju nove verzije od četiri sata, što je zapravo i bila izvoma Lajnova zamisao. Bilo kako bilo, „9 1/2 Weeks” dobio je u kontekstu karijere Kim Bejsinger gotovo mitološko mesto. Kako sama tvrdi to joj je i najznačajniji projekat do danas (uključujući i „Betmena”); „U svojim očima tek sam ovim filmom postala glumica”. Posle niza manje ili vise bitnih uloga sredinom osamdesetih, započinje do danas najinteresantiji deo karijere Kim Bejsinger. Onaj u kome se ona nameće kao najznačajnija komičarka savremenog filma. „Sastanak sa nepoznatom”, „Nadina”, i „Моја maćeha je vanzemaljac” - bez obzira
na logične kvalitativne medusobne razlike izvlači na površinu izvrsne komičarske sposobnosti Kim Bejsinger, koji njenu glumu približavaju idealima kreacija iz najblistavijih komediografskih perioda Holivuda. Očito je da su, reklo bi se čak i spontane, sami reditelji prepoznali ove vrednosti, pa su se dobrim delom podredili obezoružavajućoj emanaeiji energije koja je postala konstanta pojavljivanja Bejsingerove u kadru. Postepeno, ona je dobila tipican „star”-tretman, tako da je i osnovno obeležje svakog od ovih filmova njena dominirajuća pojava Koliko je Kim Bejsinger sama svesna suštinske usmerenosti njenog talenta na komediju, ostaje da pokamu budući projetai. U međuvremenu, njene su se ambicije proširile na neke stvari van šou biznisa Tako je, nedavno, sa grupom investitora uložila 20 miliona dolara u kupovinu čitavog jednog grada! Taj grad je Braselton, паravno u njenoj rodnoj Džordžiji, a namera Bejsingerove je da od grada napravi privredno čudo. Sve u svemu, i na filmu i van njega sve je više očiju uprto u Kim Bejsinger. A kako sama kaže, „kada ljude nateraš da se ugledaju na tebe, cena koju moraš da platiš jeste - slava”.
Dragan Petrović
FILMOGRAFIJA KIM BEJSINGER 1978. KATIE: PORTRAIT OF A CENTERFOLD, Robert Greenwald (tv film) 1981. HARD COUNTRY (Opaka zemlja), David Greene 1982. MOTHER LODE, Charlton Heston 1983. NEVER SAY NEVER AGAIN, Irvin Kershner 1983. THE MAN WHO LOVED WOMEN, Blake Edwards 1984. THE NATURAL, Barry Levinson 1985. FOOL FOR LOVE, Robert Altman 1986. 9 1/2 WEEKS, Adrian Lyne 1986. NO MERCY (Bez milosti), Richard Pearce 1987. BLIND DATE (Sastanak sa nepoznatom), Blake Edwards 1987. NADINE (Nadina), Robert Benton 1988. MY STEPMOTHER IS AN ALIEN (Moja maćeha vanzemaljac), Richard Benjamin 1989. BATMAN (Betmen), Tim Burton
KIM BASINGER
6