Ritam

Sa poslednjim albumom „Carved In Sand” THE MISSION konačno ulaze u sam vrh najprodavanijih imena megadragstora popularne muzike. Njihova kosa je (takode) duga, duža od kompletne diskografije koju za vas komentariše Bojan Zikić (znamo da vas ništa od toga ne zanima).

PEŠČANA ALHEMIJA

Kada je alburn „First And Last And Always” grupe The Sisters Of Mercy u proleće 1985. ugledao svetlost dana, sarna grupa, praktično, više nije postojala. Ipak, to .„praktično,” potrajalo je još prilično, sve do kraja turneje koja je po objavljivanju debija usledila. Kako to u rokenrol mitologiji, obično, biva, sukob je izbio na autorskom šavu grupe, tj. na relaciji Pevač-Gitarista Pevač je bio Andrew Eldritch koji je, nedugo zatim, proklamovao „Sisters, to sam Ja” i, trenutno, priprema novi materijal. Citaristi, tada irelevantnog imena, Wayne Hussey, to nije bio prvi odlazak usled, kako on tumači, egocentričnosti frontmena. Ranije je, već, napustio Dead Or Alive (mnogo, mnogo pre „You Spin Me”) ne mogavši da podnese svađalicu i brbljivca Pete Burnesa kao naredbodavca. Ovaj put je sa sobom povukao i „ćutologa” grupe, basistu Craiga Adamsa, da bi im se, uskoro, priključili gitaristi Simon Hinkler i bubnjar Mick Brown. Kult reputacija The SoM i prepoznatljivost Husseyevog gitarskog, kao i autorskog, uopSte, izraza, preporučili su novoformirane The Mission, uz to reklamirane i kao dark supcrgrupu, šefovima diskografskog koncerna Phonogram i oni 1986. potpisuju ugovor koji ih i danas vezuje (i koji bi njihovim jugoslovenskim obožavaocima, s obzirom na veze PGP RTB-a sa tom kućom, trebalo da obezbcdi konstantno, akluelno, praćenje njihovih izdanja).

Prvu klauzulu pomenutog ugovora The Mission ispunjavaju izdavanjem singla „Stay With Me” i odatle se priča o njima može identifikovati sa pričom o prvojTičnosti grupe, Waynom Husseyom. Tehnički gledano, njegova zaduženja su pevač, ritam gitarista, tekstopisac i koautor muzike i aranžmana. U stvarnosti, on je i kräij i siva eminencija iako ostala trojica nemaju zanemarljiv doprinos ugiedu benda i kvalitetu njegovog materijala, Hussey je taj čiji životni sokovi napajaju The Mission stihove, a energija melodie i ritmove. Krajem iste (’86.) godine pojavijuje se prvi album novog sastava, „Good’s Own Medicine” čiji komercijalni uspeh potpuno baca u senku vlastite ideje i poruke, što će, neSto više od godinu dana kasnije, dovesti do pogrešne procene (mahom od strane kritike) njihovog drugog albuma „Children” i njegovog prihvatanja kao dela hippy-rivajvla. Cinjenica da je singl sa albuma prvenca, „Wasteland” svojim uspehom potpuno revolucionisao muzičku politiku najuglednijeg britanskog radio programa, Radio One-a, nije ni malo pomogla Husseyu i ekipi da budu shvaćeni na način na koji su želeli. Unutrašnja mistična iskustva pokrivena su podatnom ritam sckcijom, a životni optimizam i vera u mogućnost pronalaženja radosli tamnim, dubokim vokalima i rezantnim zvucima gitara. Idcja ljubavi, nevezana za

37