Ritam

JIMMY SOMERVILLE READ MY LIPS (London - Jugoton) ERASURE - WILD! (Mute - ZKP RTLJ)

-1) Kada neko (J. Somerville), £ije je sumnjivo psihičko stanje prouzrokovano kompleksom sličnosti sa jedinkom kpja je mogla nastati jedino kao rezultat prirodnog ukrštanja ljudskog bića i leskovačkog krompira, umisli da ga je opsela muza rau-

zičkog kreiranja, biva stvorena doista čudna tvorevina - LP „Read my Lips”, Mali Johnny (koga u svakom malo bolje opremflenom povrtarskom priručniku možete naći pod NI (nedovoljno istražen) hrabro nosi krst svog (homo)seksualnog opredeljenja o kome se javno izjasnio, misleći da ée ta lascivna sablazan biti (i-zvesnoj - „znate veé kojo”) publiai, ekstremno zanimljiva. Tako se on svrstava u sam vrh pripadnika gay(disco) pop pokreta. Da bi sve to bolje funkcionisalo, proveo je dane i dane pred ogledalom (sudeći po spotovima), uvežbavajući svoj fatalno-deča£ki osmeh i što zavodljiviji na£in vrckanja, odnosno plesanja, koje se često uporeduje sa pokretima žabe koja igra break-dance. Onaj. period koji je proveo sa Bronski Beat, pa čak i Communards, spada u lucidnije trenutke njegove karijere jer je uskočio u tada aktuelni gay-electro-techno-pop momenat (koji je ogranak tada već posuslajućeg electro-popa). Ono sto se da moglo smatrati neobičnim i za auditorijum privlačnim, je konačno, ovom (trenđovski, muzički i na svaki drugi način zaostalom) pločom izbrisano. Muke Tantalove, započinju nepodnošljivom, tugaljivo-cmizdrećom „Comment Te Dire Adieu”, koju Jimmy boy odcijuče zajedno sa June M. Kingston ženom njemu slično problematičnog stanja sive mase. Ova pesma kojom se želeo pri-

kazati suptilnim mlađim čovekom, nastavlja se potpuno istovetnim (ali na engleskom) bljutavim Balaladatna ljubayne sadržine tipa „Ja tebi različak šalala, ti meni pusicu nunanana, a možda i nešto više šubida”. Čini se se da nije bio u mogućnosti da numere obogati mandolinama i siumliranjem šuma mora i palmi, pa se zadovoljio tandrkanjem podivljalih čuda japanske tehnologije, konstatnim, do besa iritirajućim taratatira ritmorn i bednim pokušajima da proizvede grmljavinu high-energy zvuka. Čitava ta ultra gay-electro itd, itd, papazjanija začinjena je njegovim „kastrirani Miki Maus koji sye vreme iz čiste zlobe peva visoko C” glasom, a sve to će definitivno dati odgovor na ontološko pitanje „Како najbrže sebi i đrugim otkinuti uši?” 2) Sve ovo bi se sasvim lepo moglo primeniti i na ploču „Wild”, odnosno njene tvorce - duet Erasure. Igračke sposobnosti V. Clarka i druge polovine Erasure se ne mogu meriti sa smrtonosnom veštinom koju upražnjava J.S. Glasovne mogućnosti pevača ne dosežu operske razmere g. Dosadnjakovića (opet, naravno J.S.), pa se ova ploča i celokupna karijera Erasure zasnivaju na „hole and glory” dairaa Vmce Clarka. Ali, avaj, ti dani kada se on približavao granici eksperimentalnosti i kada je u tadašnju muziku unosio inventivnost (radeći sa itnenima koja označavaju electro pop Depeche Mode, Yazoo, Assembly), su već mali-malecni-nevidljivi (čak

i ako zanemarimo mpju kratkovidost). Oni insinuiraju neku ozbiljnost pa se i bave dubljim problemima. (Npr. kako je telko bilo malo Perici kada tri dana njje mogao da izleči bubuljicu na bradi). Svoju hiper-senzualnost izraili su kroz neponovljive Ijubavne jadikovke ргаćene milozvučnim tonovima pokvarenog traktorskog auspuha (same da ovo ne pročitaju God Bullies), a svoje široke poglede na muziku kroz povremena orijentalna zapevanja, koja bi i najveće vemike prevarila i naterala ih da se u vreme molitve bace na kolena i slave Alaha. E sad, pošto nije preporučljivo dozvoliti bilo kome drugom da nosi naslov najpatetičnijeg, najstupidnijeg, najbljutavijeg tvorca romantičnog teksta, potrudili su se da i oni udu u nižu konkureneiju; „0, Suzi, mlatiš svojom vatrenom kosom, disko diva u flamenco chico la bonita... itd”. U komentar (izbegavanje) ove ploće uključite i sledeće: Sve ovo je možda radikulozno, ali nije bitno - bitno je to da se i Somerville i Erasure koriste jednom yeoma intimnom opredeljenošću, koja je logično pravo svakog ćoveka i njegovim „drugačijim” stavovima da bi stekli novae i slavu. Vrio netaktično žongliraju svojim (ako je njihovo deklarisanje kao homoseksualaca istinito) i tuđim osećanjima, i zato ne zaslužuju zvezdice nego pesnice. *•

ОЏа Miletić

74

PURE SOUND Vam pruia mogudnost da poslanete vlasnik hiperkvalitetnog snimka sa COMPACT DISC-a na vrhunskoj opremi, sledećih naslova [-GRUPA "Naslov Albuma" (broj pesama/ trajanje u minutima)]: DIGITAL SOURCE recording •ALL ABOUT EVE "Scarlet And Other Stories" (13/53) *BS2's "Cosmic Thing" (10/48), "Play Loud" (9/40) -BAUHAUS "In The Flat Field"(V/66 ) •CLOCK DVA " Advantage" (12/62) »COCTEAU TWINS 'Treasure ”(lo/42) -CULT "Electric" (11/40 ),"Sonic Temple"! 11/58) -CURE "Faith" (8/38),"-/ apanese Whispers"!Sßo),"Pomography"!B/44)," 17 secs"!lOßl),"Slanng At The Sea"(\l/63) »DEAD CAN DANCE "Spleen and Ideal"! 9/39), The Serpent's Egg'XWßl), "Within The Realm..."! B/40) -DE LA SOUL "3 Feet HigA... "(24/70 ) -DEL LORDS "Based On A True Story"!\4!46) -DEXY'S MIDNIGHT RUNNERS "Searching F0r... "(9/40) -EAT "Sell Me God"(14/64) -ENYA "Watermark"!\2J44) •FALL "Hex Eduction Ноиг"!Ш6\), "Seminal UVE"(U/6\ ) -FIREHOSE "Ragin' full-on"!l4ß5) -FRONT 242 "Back Caialogue"(\inT) -GALAXY 500 "On Fire' "(lo/42) -GODFATHERS "Hit By Hit" (12/43) -HAPPY MONDAYS "Вшпте<Г(loП9) -HOUSEMARTINS “Now That's What I Ca/i.."(24/81) -HOUSE OF LOVE "Chnsnne"(loß3),"House of Love"! 10/31) -JESUS AND MARRY CHAIN "Automatic“(U/45),"Darklands"(.l0ß7) -KITCHENS OF DISTINCTION "Love is Hell"!9/40) -LAID BACK "Hole In The Sty "(10/45) -LOVE AND ROCKETS "Love and Rockets"(\W3) -MISSION "Carved in sољГ(lo/48), "God's OwnMedtctne"il2Js9) •PIXIES "Doolittle"(.ls/40) -POGUES "Red Roses For A/e"(13/41) -POP WILL EAT ITSELF "Box Frenzy "(l2/45), 'This is the Day..."! 15/53) •PRIMITIVES "Lovety~!\4ni). "Pure "(l6/47) -PSYCHEDELIC FURS "All 0/77iii..."{14/65) -RAINBIRDS "Call Me £0î>..."(10/52) -R.EM. "Lifes Rich Pageant" iyV4C) -REPLACEMENTS "Don't Tell A Soul"! 11/40), ТшГ(ll/38) -RESIDENTS "Not Available'XWW) -SCREAMING BLUE MESSIAHS "Bikini Red"! 1 \ßC),Totaty Religious"(\o/40) -SAINTS "ProdrigalSong'X 1 1/40) -SILENCERS "A Blues For Buddha'Xl 1/57) -SISTERHOOD "Gift (5/40) •SISTERS OF MERCY "First And Last And Aüwa>j"(lo/47), "Floodland"!lOI62) -SMITHS "Strange Ways..."! 10/37), The World Won't Listen"! 10/48) •STONE ROSES "Stone Roses"! 1 1/50) -SUGAR CUBES "Here Today..."!\6/53),"Ufe's Too GoocT'C 1/34) -THEY MIGHT BE GIANTS "Flood"! 19/45), They Might Be Giants"! 19/40) -X’MAL DEUTCHLAND " Devils" !\2!4S) -WONDERSTUFF "The Eight Legged..."!ls/41)."Hup"!12/4\) •WOODENTOPS "GiW(I3/48) -ZODIAC MINDWARP Tatooe Beat Messiah"!\6/43) -10000 MANIACS "In My Tnhe"(\2J4S)."Blind Man's Zoo" (11/44) -ROUGH TRADE (Kompilacija-nove gnipeXl9/77)******MAY/ SINGLOVI •••••• DE LA SOUL "Eye Know"!S/25)."Magic Number" !ST2A),"Say No Go"(4/26), "Me Myself And I"! 5/18) -TONE LOG "Wild Thing' "(4/1 8) -OH WELL! "Oh Welll"OI\i) -SIOUXIE & THE BANSHEES The Peel Session"(A/\3) «WEDDING PRESENT "Radio Session'X 4/13) CENE SNIMANJA jcdnog albuma (tj. CD-a) 35 din TAPE pojedinadnepesme s.din prazna kaseta (TDK 5A90)...45 din PTT Lrolkove snosi naručilac TP 011/662-044 PURE SOUND Bulevar JNA 64 stan 10 11000 Beograd PURE SOUND Li. mou. tJum fiai a good итлА ! PURE SOUND U. nuyu. tAan ju.il a ejooJ изилА !