Ritam

GUŽVA U GLAVI

Postoje sasravi čije delovanje zapravo služi kao krunski dokaz veličine i značaja nekih drugih sastava. Buffalo Tom odrasli pod nadzorom J Mascisa, alter cga Dinosaur.|r i pod medijskom presijom "novih Husker Du", svojim prvim dvema pločama Buffalo Tom (SST, 89.) i Birdbraht (Beggars Banquet, 90.) poduprli su temelje ogromnog kulta ova dva sastava. Solidna količina amnezije mogla je

Ako je was debi LP koproducirao David Roback (Rain Parade, Opal, Mazzy Star), i ako su na njemu svirali bubnjar iz Gun Club i klavijaturista iz Green On Red, moze se pretpostaviti da je pred voma zanimljiva budućnost. Nismo svi pod ovim suncem te srece, a reč je o sada već davnoj 1 984, albumu Well Down Blue Highway i bendu sa pacifičke obale SAD - The Leaving Trains. Osam godina i pet albuma kasnije (Kill Tunes 1 986, Fuck 1 987, Transporiationol D.Vices 1989, Sleeping Underwater Survivors 1991, Lump In My Forehead 1 992) Leaving Trains su veliki nevidljivi bend, kako je sam rekao Falling James, voda ove grupe. Postoji jedno nepisano pravilo u vezi Leaving Trainsa - oni naizmenično prove jednu sjajnu i jednu, hm, diplomatski recimo eksperimentalnu ploču (the good & the bad). Prva je bila značajna po saradnicima i po tome što se znatno razlikovala od tadašnje najezde koledž bendova, no to je bio tek početak. Druga (tretira se kao "pravi" debi), Kill Tunes je jedna od najbrilijantnijih garažnih ploča 80-ih koja im je donela kultni status i postavila ih u red sa magovima prljavog zvuka poput Lazy Cowgirls. Na trećoj. Fuck su vredne pomena dve do tri pesme, kao i legendarno desetominutno psihodelično brljanje po instrumentima pod nazivom What President Meant To Soy , blisko Reoccuring Dreams Husker Du sa Zen Arcade. Cetvrta, Transporiationol D.Vices (koja je ustvari trebala da usledi posle Kill Tunes) već je pravo odraslo-neozbiljno remek delo ostvareno uz pomoć Howe-mirodija-Gelba iz Giant Sand (vidi "Ritam" b

r. 13). Sleepin: Underwater Sui vivors najbolje • džentlmenski preskočiti - Fa ling Jamesa s. netom napusti koautor veće dela LT opusa gifarista San Merrick (otišao The Nymphs, no mm njeg°v° mesto dos»;. j.'jr - og omJa;, . Jotaaašnja ž.votna soputnica, glumica i vod sastava Hole, Courtney Love (zvuči poznato?) i to zarad Kurt Cobaina (Nirvana); podli udarac sudbine, što se u potpunosti odrazilo na p10ču.... ....Da bi ove godine Falling" James postao "Rising" James, konačno i u potpunosti zasluživši titulu sa početka teksta - Lump In My Forehead je sve ono što odbojna, raznim nedaćama pregažena muškarčina može sročiti u trenutcima nadahnuća i delirijum tremensa. Jednostavno, ne možete ne voleti pesmu kao Women Are Evil napravljenu sa toliko iskrenog übeđenja. No, svejedno. Lump In My Forehead je treća velika na tragu njihovih Dobrih ploča, koje su još uvek neophodne, jer ono što odrzava celu mašinu u pogonu jesu upravo ti VELIKI NEVIDLJIVi BENDOVI iz velike prašnjave zemlje.

PUSTI ME DA PRIĐEM...

pomod da se zaroni u uskovitlani okean melodične gitarske buke, ali su činjenice govorile nešto drugo. II okvirima svakog undergrounda, autentičnost je ptvi krirerijum dobre reputacije, a Buffalo Tom su bill isuviSe pedigrirani i predvidivi da bi preskoCili taj prvi stepenik na ulazu u Walhallu novog američkog rocka. Toliko dobrih pređuslova za uspešnu karijeru na jednom mestu, zaista nije imao nijedan sastav njihove generacije - od pripadnosti značajnoj bostonskoj sceni (Lemonheads, Dinosaur Jr, Pixies, Mission Of Burma..), preko reputacije posleđnjeg značajnog otkrića kompanije SST pre njenog prerastanja u servis za reizdanja, zatim.l Mascisove supervizije njihovog zvuka, do Skolskog izbora uzora i uticaja (Husker Du. Husker Du, Husker Du....). Ali, nakon početnog entuzijazma kritike, uskoro su se pojavila mišljenja da su Buffalo Tom zapravo najved Streberi nove američke scene. Za sve one koji su pomislili da će se karijera ove grupe nastaviti u letargičnom tonu nagoveStennm albumom Birdbrain, doSlo je iznenađenje u obliku treće pločc Let Me Come Over (Beggars Banquet, mart 90.). Njihov nekadaSnji problem, odsuswo autoriteta unutar grupe koji bi bio garancija kredibiliteta kao Sto je to Evan Dando u Lemonheadsima ili lan Mac Caye u Fugazzi, manje je primetan zahvaljujući autorskom sazrevanju Billa Janovitza, gitariste i pevača Buffalo Tom. Takođe, J. Mascis je prožlost a na njegovom mestu su Sean Slade i Paul Q. Colderie, bostonski producentski dvojac sa dobrim pedigreom (Lemonheads, Uncle Tupelo...). Talasi sveže i poletne gitarske energije i mlazevi emocija izbijaju na površinu njihovog zvuka, podsećajući da i posle Granta Harta ima života. Nade se tu i poneki "riff godine" ( Velvet Roof, po Melody Makeru) ali najmoćniji momenti (TaUlights Fade. Mineral. Larry) otkrivaju da su njihovo ishodište osećajne eiektriflcirane balade obogaćene gttarskom bukom, tj. "apokaliptični folk" (copyright Žikica Simić). Bučna i agresivna, muzika Buffalo Tom joS jednom podseot da se danas zaista mora vriStati i urlati da bi se nadjačala buka svakodnevice. Najbolja ploča u njihovoj karijeri, Let Me Come Over je ujedno i prva ovogodiSnja ploča čije je (obavezno) posedovanje stvar egzistencijalne teskobe a ne ordinarnog diskografskog nagona. Best Buy sezone!

Gordan Panović

Janja Bobić

6