Ritam
janja i izolovanosli kao ovismka. Nije va7.no koji je most u pitanju, to je u opasnorn debt Los Anđelesa - i ja sam tamo mogao da odem same zato što me je moj diler predstavljao kao zeta. Dve godine kasnije, kad je sve proslo, vozio sam se kolima i osećao opet lako usamljeno - Hillela vise, nije hilo, niscnn imao devojku, nisam mogao da uspostavim nikakvu vezu ni sa mojim prijateljima ni sa porodicdm. Jedina sfvar koju sam mogao da zag flint bio je grad. Rastao sam tamo i ta hi do, zgrade. Ijudi kao mnoStvo - izgledalo je da satno sa njima rnogu da ostvarim neki kontakt. Došao sam kući razmišljajuči kako ini je zjvot tuzan i usarnIjenički, ali sam pomislib da je ipak milion puta bolji nego pre dve godine. kad sam bio navučen. U jednorn trenutku su me čak i izbacili iz grupe, na čemu sam im zahvalan, jer sam se pretvorio u mekušca. Na kraju sam seo kući i napisao pop pesmu o mostu i ha se sve događah ispod njega". (Kiedis) Pošto su nakou odredenog vremena shvatili da osira sviranja i zajebavanja ne postoji ništa sto bi znali i radili, Kiedis i Flea odlučuju da Red Hotiraa daju još jedan život. Kako bi RHCP izgledali i zvučali da su iin se prikljdeiii, kao slo je i bilo planirano, gitarista Blackbii-d Me Knight iz Climonovih Parliament i bivši bubnjar američkili punk vedeta Dead Kennedysa - D.H. Peligro, to nikada nećemo saznati, Njihovo mesto zauzeli su do tada nepoznati, osamnaestogiđišnji gitarista John Frusciante i bubnjar Chad Smith. A etvorkajepouovo naokupu. Album "Motlier's Milk' (1989., EMI), kao što se i moglo očekivati, bio je posvećeu Hillelu Slovaku. A vršći nego ikad, ovaj materijal je predstavljao ukroeeniju vaiijantu prošle ploče, usredsređujući se na gitai’ski zvuk blizak heavyju. Virtuozne Fleaine bas Iniije, dolaskom Fnisciantea i Sraitlia dobijaju dodatnu dimenziju, šetajući kj-oz ritam i melodiju na uačin koji se do tada nije primenjivao. Obradom Stevie Wonderove opesme "Higher Ground" Red Hoti po prvi put u karijeri dodiruju vrhove američkih top lista. Pesina "Knock Me Down" ponavljacelu proceduru obilaskatop lista i potyrduje ih kao jednu od glavnih koncertnih atrakeija širom Amerike. Jednom davno započeta formula vizionarskog rocka se uskladila sa vremenom, RHCP su stigli kazaljke na satu i stvari su legle predvideno mesto. Naime, trebalo je dad public! dve godine da se snade posle "Freaky Styley" i "The Uplift Mofo Party Plan", da postane familijama sa likom The Red Hot Chili Peppersa kao vaših omiljenib razbijača žurki iz susedstva, da bi se ova grupa zalepila za MTV. Novi album nikako nije bio na nivou prethodna dva kao celina, ali su pomenuti singlovi zagrejali sve koji su u tom trenutku tražili od rock muzike da bude opet anarhiČna, bezbrižna zabava, kao nekad. Izgledajući sumanulo i zaista živeći sluđenim životom RHCP su u pravom trenutku uspeli da sc hametnu kao simbol samoubilačke rock'n’roll žurke koja traje dok vreme ne dode do svog kraja, U tom momentu na plesom udavljenoj svetskoj sceni toga nije bilo, a ako su Red Hot nešto znali - znali su da zakuvaju besan party s odličnom muzikom, ne ograničavajući se nicim pri tom, što je imponovalo apsolutno svima koje je vi-
"Živeći u Hollywoodu, irnali smo poila sa raznim lokalnfm bolidima Jz podzemlja, družili smo se s njima. U isto vreme, uživali smo da se vozimo do obale океапа lli u Sierre. Obe stvari su nas privlačile. Opasna i ona druga - a to smo mogli da poprimimo samo živeći u Hollywoodu." (Kiedis)
rus rocka dokačio - od svežiJi skate-coreovaca do slarih metalaca, od srednjoškolki koje tek učc štaje muzika i šla boće u živoiu do nekadašnjUi hippyja, sadaSnjih skupljaca CD reizdanja Grateful Dead. “Svetu je već dosadno to mainstream sranje. On ieli nešto što ne same da into oštricu, nego jeste prava muzika Jer dolaz't od pravih ljudi koji se ujutro bade sa neizdriivorn ieljorn da stvaraju tnaziku." (Kiedis) OD HOLIVUDA DO HOLIVUDA "Blood, Sugar, Sex, Magik" (Warner Bros., 1991.), peto studijsko oslvarenje, sihglom "Give It Away" započelo je video igru u kojoj su Red Hoti najavili pobedit - godinu dana kasuije mi već znamo da je sa ove ploče skinuto pet singlova, od kojih su tri bili mega hitovi kakvi su grupi bill ueophodni za prelazak u najvišu, industrijsku ligu američkog rocka (druga dvasu "Under The Bridge i Breaking The Girl"). Osamnaesl pesaraa u sjajnoj produkciji Rick Rubina, odvrteće retrospektivno, tebnikom slow-motiona, celu piiču o ovom bandit, ne otkrivajući nišla novo, a produbljiijući sve ranije rečeno - raoglo bi se tvrditi da je u tom sraislu ovo tajni album Najvećilt Hitova po njihovom ukusu. Novi Red Hot su crno/bela kombinacija unutar grupe - dok su Keidis i Flea odrasli na crnačkoj muzici, kao i otišli Irons i Slovak, novodošavši Frusciante i Smith očito su rasli na klasionoj rock tradiciji, ali su it ovom sastavu poprimili sve one osobioe koje popriraa belac kad ranogo sluša erne izvodače - sočnije i opuštenije, nepravolinijsko shvatanje muzike. Fruscianteov jedinstven gitarski pristup koji preko tvrdog belačkog sviranja otkriva ono savitljivo crnačko, polom Chad Smilbovo tipično rockersko slanje ritmova, Fleano sazrelo podrhtavanje teškog zvuka basa i Kieclisovo projektovanje slobodne seksualnosti kroz glas i govor, stvorili su diseiplinovan spoj telesnog i dusevnog koji je uvek davala same velika muzika - a RHCP su je sve vreme pravili. Najnovije protnene u postavi - odlazak Frusciantea, koji nije mogao da izdrži pritisak stalnog putovanja - i dolazak novog "brata" u ovu čvrstu zajednicii (novi gitarisla, Arik Marshall, postao je clan porodice bez praye audicije, navodno samo na osnovu duhovnog razumevanja sa ostalima), verovatno će promeniti poneki detalj u zvuku, ali ne i celinu - uostalom veličina RHCP je i u tome sto je u njima svako ostavio ditbok lični trag poštujući jednom davno utvrdenu zvučnu formula, Ona ih prati kao da su se nad njom zakleli sedeći negde na пекој kalifomijskoj plaži ili na sred neke od onih zabačenih ulica koje cine pravi lik Hollywooda. Ova vernost samima sebi konačno ih je dovela do samog vrha - sa poslednjotn, definitivno najbolje odsviranom i stilski najusklađenijom pločom, RHCP su postal! prijemčivi za najrazličitije slojeve publike, postajući novi veliki Narodni rock sastav Amerike, koji stoji uz bok Meta)lice. Guns N‘ Roses i Nirvane kao što su nekad, toko ra sedamdesetih, ZZ Top, Motorhead, Ramones i AC/DC činili magicni kvadrat svetskog rock’n'rolla. Iz njega, poznato nam je, nemit izlaska, kad se jednom ude. Dobro došli. 39