Ritam

običaj da impresiouira svoje prijatelje repovanjem poezije lceberga Slima, pesn'tka geta po koraeje sebi nadenuo pseudonim ice-T. Sredinom osamdesetih. ohrabren uspehom Suflsrhill Gang i prvili геррега sniinio je nekoliko 12” siuglova u nezavisnoj produkciji i nasuipio u ranira trash-rap filniovima MI Rappin’ D i Ml Breakin' D kao epizodista. Svoj debt album MI Rhyme Pays D objavio je 1987. za Warners. Bilo je to prvo rap izdanje u istoriji te kompanije i, nimalo slučajno, prva rap ploča u istoriji žanra koja bila obeležena upozoravajućom nalepnicom o problematičnom sadržaju izdanja. lako verbalno okrutnija i sirovija od bilo eega što se slušalo tc godine. ova ploča nijc uspela. Rime su bile nesavršene (ličilo je zapravo na pričanje priča), a oskudna muzička matrica produceuta Afrike Isla raa analirona u godini u kojoj je svetlo dana iigledala takva ploča kao što je debi Public Enemy Ml Yo Bum! Rush the Show D , Drugi !ce-T-jev album Ml Power D , bio je još suroviji zalogaj nego MI Rhyme Pays D , i na ujerau je predstavljen Rliyme Syndicate, ekipa prijatelja pokupljenih sa ulice da "novae zaradjuju praveći rauzlku a ne dilujuei сгаек”, iz koje će poslednjlli godina nidi nekoliko dobrih rap grupa - Cypress Hill, House Of Pain itd. lako pamelno oslonjen na funk ritmuye sedamdesetih (uključujući odličnu verziju pesme Mi Pusherman D Curtisa Mayfielda iz soundtracka za Superfly, kullni crnački blaxploitation film Gordona Parksa Jr.-a iz 1972. godine) ui ovaj album uije načinio Ice-T -ja zvezdom, sem što je u NME-u dobio najgoru recenziju i najnižu ocenu (-164) u Istoriji lista. Rhyme Syndicate polom objavljuju ne previse zapažen album Ml Rhyme Syndicate Presents D u produkeiji Ice-T -ja, predstavljajiici opskurne rap veštine svoj ill ШШШтШШШШтштш prijalelja. Njegov sivarni ulicaj počinje pisanjem naslovne teme za Dennis Hopperov film o ulienun bandama - Ml Colors D , i objayIjivanjem trećeg albtuna MI The Iceberg / Freedom of Speech... Just Watch What You Say D 1989. godine, dime pi.še prve zuačajne stranice buduće istorije gangsterskog rapa. U pesmi MI Shut Up, Be Happy D gostuje Jello Biafra dok Lspod njega Odjekuje semplovani zvuk Black Sabballi. Ntu'edne godine, Ice-T će uknjižiti svoj prvi pravi hit, obradjujući Curtis Mayfieldov khtsik Mi Superfly D za potrebe filma MI Return ol the Superfly D Sig Shorea. Sličan uspeh ponoviće temom MI New Jack Hustler D za kbnlraverzni film MI New Jack Cily D Maria Van Pecblesa koja će se naci na albtimu MI O.G. Original Gangster D iz 1991. godine. Isle godine pojaviće se kao epizodisia u Jilmovima MI Ricochet D i MJ New Jack Cily D , gde je glumio ulogu policajca-pozitivca nz rizik gubljenja kredibiliteta u ooiraa tvrdokomih fanova. Iz perspeklive price o prožimanju ernog i belog prindpa u muzici, najzanimljivija tačka ove ploCeJc pesraa MI Body Count D - neka vrsta programskog i muzičkog manifesla budneeg ernog rap/trash/core sastava. U juiii 1991. predslaviće npravo laj sastav - Body Counl, na sveainerickorn putn jućera festivalu allernativnog zvuk a Lollapaloozu n dru.šlvu Janes Addiction, Henry Rollins Banda, But thole Surfersa i drugih. Tom prilikom prvi put će bili izve-

clena pesma M! Cop Killer D , a lcc-1 će uspešno približiti svoj zvuk belim tinejdžeriraa liberalnih muzićkih vidika all i lieadbaugerima. Marla 1992., Body Count objavljuju svoj istoimeni debi album, prućen do lada nezabeleženim rcakcijama američkog poliličkog eslablišmenta u novijoj istoriji popularne muzike - od Olivera Norlha preko Dana Quay lea do samog predsednika Georgea Busba. Povod je, pre svili, bila pesma MI Cop Killer D koja preporučuje oružani otpor policijskom nasilju, ali i niz drugib popul MI KKK Bitch D koja govori o sodomiziranju nećake Upper Gore, predvoduice borbe za kontrolu sadržaja muzičkih izdanja i supruge Ala Gorea, potpresednika SAD. Teksaška policija započinjc kampauju protiv proizvoda Warner Bros., odnosno koncerna Time Warner (izdavaoa Body Count) uajavljujući ćak i bojkot Disneylanda. Cela medijska euforija rezultira padom deonica kompanije. U proslorijama Warner Brosa pronadjene su eksplozivne naprave, a stalnd prisustvo agenata FBl-a u civilu na koncerlima Body Count i Ice-T-ja poslaje javna tajna. Na Ice-T -jevu stranu staju ne saino saplemenici iz rap zajednice, već t niz značajnih belib izvodjača- Sonic Youth, Julio Biafra, Anthrax i Beastie Boys, pozivajući se na famozni Prvi amandman aineričkog Uslava koji govori o pravu na slobodu javne reči. Udruženje američke diskografske jndustrije (RIAA), objavljujućl plačene oglase preko cele strane u New York Timesu, Los Angeles Tunesu, DSATodayu i Billboardu, odlučno poziva na "otpor cenzuri". Sezdesetpet američkih diskografskih kuća potpisuje saopštenje RIAA u kome se citiraju neuspeli pokušaji iz prošlosti da se zabrane pesnie kao što su MI Love For Sale D Colea Portera, MI Unknown Soldier D The Doorsa. Ml Ohio D Neila Younga ili MI Hurricane D Doha Dylana. Krajem leta, uz saglasnosl lcc-'l -ja koji pravilno procenjuje da je cilj postignui, Warner Bros ipak povlaei album iz prodaje da hi ga nekoliko nedelja ktisnije pouovo plasirao u cenzurisanoj verziji - bez Ml Cop Killer-a D , ostavljajući mogućnost da svi zaiuleresovani u direktnom kontakui sa njima clodju do primerka ove pesme. U novora filmu Waltera Hi]la Ml Looters D čijaje premijera odložena zbog proiećne cruacke pobuue, a režiseru naloženo da izmeni radikalno pesimisličan kraj, Ice-Tglumi glavnu nlogu, sa Ice Cubom, Bocetkom oktobrau proclaji se pojavio novi Ice-T-jev album MI Horae Invasion D . ISTORIJA FUZIJE: Public Enemy su ne jednom semplovali Slayer, dok su Anthrax repovali ii Ml I'm the Man D 1957. godine (raada sami ivrcle da su to radiii jo§ 1983.). Daleko pre Body Count, Ice-'l je semplovao Black Sabbath i Henry Rollihsa, kao svoje lične rok heroje. Hronologija bliskih susreta rap a i roka ide, otprilike, ovirko; 1984. godine Run DMC su ii pesmi Ml Rock Box D sa svog istoimenog debija nalepili hendriksovske gilare na rap rime, proširujući In ideju crossovera na albumu Ml Kings of Rock D godinu dana kasnije. Slcdio je Ml Walk This Way D , zajednički singl Run DMC i Aerosmitli iz 1986. značajan po pryoj koukrelnoj saradnji crnog (rap) i belog (hard rock) sas-

"Kada sam sreo Neil Younga, re lcao mi je: "Hej, čoveče, ovo je fenomenalno. Mnogo puta sam želeo da imam takve pesme, ali nisam mogao, biia ]e frka. Sa rapom danas možeš da kažeš apsolutno sve ito hoćeš."

41