Ritam

postati stvarnost? M B CH/VE L JACICSOM PROTI Z/VKONA Michael Jackson ili “Ko je smestio zeki...?" Narkomanski krah Jacksonove karijere koji je izbegnut možda u zadnji čas angažovanjem Elizabeth Taylor, pretvorio se u produženi košmar optužbom jednog maloletnog dečaka za seksualno iskorišćavanje. Milionska doiarska cifra plaćena rodlteIjima ovog trinaestogodišnjaka da se proces ne bi pokretao, obezbedila je samo kratak predah Jacksonu koji više nije znao sa koje ga strane udaraju. Bilo je krajnje tužno gledati ga kako izražava svoju veru u pravosuđe i govori o svojoj nevinosti publici koju to nije ni najmanje interesovaio, mada ga je pozdravljala ovacijama (dodela nagrada za najbolje crne izvo'đače). Glasine o tome da je celu priču pospešivala kompanija “Pepsi", nezadovoljna dosadašnjom saradnjom, mogle bi na kraju da se pokažu istinitim - suviše se baksuznih dana ove godine desilo baš jednom čoveku. Pitanje je da li je Petar Pan pop muzike zaista žrtvovan da bi neko drugi postao veči od njega, kao istrošena investicija, ili se sam potrošio, ali posle dolaska AIDSA u svaku kuću priznanjem Magic Johnstona da je seropozitivan, smrti Freddie Мегсигуја i Jordanovog povla’čenja iz košarke, ovo je bio još jedan šok za decu. Kako su im to mame objasnile? GEORGE MICHAEL PROTIV Sudski proces u kome su glavni učesnici George

Michael i korporacija Sany mogao bi u godinama koje slede imati priličan uticaj na zbivanja u muzičkoj industriji. Na njegov tok i ishod pažljivo motre dve strane čije interese, u širem smisiu, predstavljaju jedan muzičar i jedna diskografska kompanija, Kakve probleme sa svojim izdavačem može imati čovek koji je do sada zaradio nekoliko desetina miliona dolara i sa svoja poslednja dva albuma zadovoljio dvadesetak miliona kupaca širom sveta? Za početak, barem tako tvrde Michaelovi zastupnici, problem nije u novcu. U pitanju je sistem. Današnja diskografska industrija u velikoj meri počiva na principima koji su u filmskom svetu (čitaj: Holywoodu) vladali u đoba dominacije studija. Umetnikje čvrstim (i dugotrajnim) ugovorom vezan za matičnu kuću, planovi za njegovu karijeru su deo dugoročne razvojne strategije same kompanije, a izleti u projekte van kuće su strogo kontrolisani i praktično teško izvodljivi. Od svih Ijudi, upravo je George Michael poveo lični krstaški rat protiv korporacijskih stega želi napolje. Čovek koji je godinama bio oličenje besprekorno podmazanog hoda točkića industrije krenuo je u ludističku kampanju za svoja prava. Michel je nezadovoljan svojim tretmanom - tvrdi da kompanija nije dovoljno čvrsto stala iza albuma “Lister VVithout Prejudice" (što je rezultiralo manjom prodajom) i nije u dozvolila učešće u projektu “Ređ, Hot & Dance", a nadasve je razočaran činjenicom da se u Sonyjevoj imperiji integrisane zabave pretvara u prostu kariku u proizvodnom lancu. Зопује, naime, od kada je kupio CBS

potpuno zaokružio procews njegovi su, bukvalno, i George Michael i CD sa koga on peva i uređaji kroz koje ga slušate. Prince je, recimo, rešio problem na svoj način isposlovao je sebi mesto u odboru direktora kompanije TimeAVarner. Čak i ako ne uspe da raskine ugovor, Michael može da ga otaljava dok ne istekne (za desetak godina) - ne mala cena za očuvanje dostojanstva. Sony, sa druge strane, ne želi da pravi presedan jer posao je posao, a danas se to tako radi. Što se smrtnika tiče, predstava se nastavlja. REIZDAN JA Petominutno okupljanje originalnih Velvelt Underground na otvaranju retrospektivne izložbe Andyja VVarbola 1991, bio je jedan od onih trenutaka za koje se verovalo da su male šanse da se uopšte dogode, a kamo li ponove. Dve godine kasnije Velvet Underground su ponovo zajedno, idu na turneju, objavljuju koncertni album I na kraju se ponovo rasturaju. Nema skandala, nema šoka, nema kontroverzi - samo nešto malo podgrejane nostalgije. Možda je u pitanju bio i pogrešan “timing". Vreme u kome je očigledan uticaj V.U. bio najjača legitimacija "ume-

69