Ritam

6.THE CREAT MORTHFSELD MSNNESOTA RAIO (Banda Koia Jangera i Džesi Džemsa) Philip Kaufman (1972) Mit o južnjačkom Robinu Hudu ukadriran iz ekstremno subverzivne vizure. Jess James doživljaj i prikazan kao čist patološki slučaj, filmski opstaje samo zahvaljujući sjajnom Robertu Duyvallu. Film koji svake godine po malo gubi na značaju, ali mu je ove 1993. mesto još uvek među 10 izabranih.

7. BAĐ ССШРАМУ Robert Benton (1972) Još jedna subverzija, autorski opravdanija. Jeff Bridges I Ваггу Brown kao dezerteri iz američkog građanskog rata refleksije na vijetnamske godine. Arhaičnije posmatrano Tom Sawuer i Hick Finn na nižnom i nepristupačnom Zapadu.

B.THE LSFE AMD TiMES OF JUĐGE ROY ВЕДМ (Sudija za vešanje) John Huston (1972) Miliusova bmtalna romansa o „zemlji zapađno od Pekosa u kojoj ima mesta samo za zlikovce i zvečarke”. Ostaje dilema da li je Hustonova režija poetizovala ili razblažila Miliusovu storiju. Slično važi i za izbor glavnog protagoniste (Paul Newman).

9.CULPEPPER CATTLE COMFAMV (Pravi kauboji) Dick Richards (1972) Distributerski naslov prilično plastično sve objašnjava. Odrastanje šesnaestogodišnjeg dečaka uz goniče stoke. Prilično tradicionalna tema za vreme u kome je film nastao. Očaravajuće obnovljena autentičnost prizora, sa dramatičnom i pomalo pretencioznom završnicom.

10. DIRTY LITTLE BILLY (Bili Kid je bio dripac) Stan Dragoti (1972) Još jedna storija o kontraverznom Williamu Вопеуји раг koraka dalje ka demitologizaciji u ođnosu na Peckinpahov film. Briljantno elaborirana pređistorija čitavog slučaja. Jedina prava glavna rola za odličnog epizodistu Michaela J. Polarda.

55