Ritam

MUZIKA

KAZNA ZA UŠi Izliv radosti napad sreće LP, kas (PGP, RTS) KZU SPADA u povlašćeni red onlh izuzetno retkih domaćiih bandova i pojava ćiji dosadašnji rad nadaleko i naširoko prevazilazi zatečeno i kurentno stanje na ovdašnjoj r'n'r sceni, govoreći više o sopstvenom kvalitetu nego o okollni sa kojom deli muzički jezlk ili barem neke od dijalekata tog istog jezika. Kratki put od debl singla „Derl kamen („Мој drug") Nova Aleksandrija, 1991. - malog nadrealnog hard rock remek dela koje predstavlja, do tada nezabeleženi, savršeni ukinatnl egzemplar snage, bese, agresivnosti, moći i poštenja u ime r'n'r-a preko debi MC „Ispod zemlje” (Sorabia Disk, 1992) kruna i definitivni prelazak beogradskog r’n'r—a iz horizontale u vertikalu do debi LP-ja Jzliv radosti napađ sreće” (PGP, RTS, 1994), napravio je od KZU veliku i zasluženu priču koja Je kroz Ivekov llk najbolje đokazuje da rana klinaćka zagriženost i mašta uz nezaobilaznu crtu talenta, dokazivanja I upornosti nadograđivanu čestim koncertnim

aktivnostima, može i jeste, vremenom biti pretocena u posao kao i bilo kakav drugi dajućl mu dimenzjju rasterećenog užltka i ozbiljnog ođnosa. S toga Ivekovo primetno nezadovoljstvo, prividno u nekim intervjuima koje sam imao prilike da pročitam ili čujem, pri trpanju njegovog banda u okvire nove beogradske scene je potpuno opravdano. Dozvoljavam sebi da povodom ove tvrdnje malih bezobrazlukom (možda?) zloupotrebim stih mesme „Uvek” sa debi kasete KZU: „Mnogi su ovde preko reda / preko noći došli do neba / ostao sam samo ja / stićl ćete kazna kada I sve”. „Izllv radosti napad sreće” je Ivekov trljumf. Lekcija vrhunskog r'n'r-a I svojstveni nastavak isprekidanog serijala neutvrdenog rada događanja, razvučenog u neklh dvadesetak godina „čekanja prilike da se u Beogradu peva r'n'r”. Još od vremena Pop mašine, Sarla akrobate odnosno Discipline kičme, Partibrejkersa, ekscesa tipa Dr Spire i Ijudskih bića, nekih radova Električnog orgazma, singl fripa Robne kuće, kasete Klajbera, te par snimaka Plaćenika sa kasetne kompilacije „Bad Воу Rock”, r'n'r i Beograd nije registrovao odavno ovakav dresko pošteni izazov kakav KZU kroz 10 pesama (odnosno 9. „Ovde, ovde" Je rascepan na dva dela) daje па svom vinilnom osvarenju. Album je koncipiran kao unisoni mix onoga što je KZU na koncertu (paklena r'n'r mašina koja svakom pesmom na LP-Ju ih ima pet— diže i pokreće, razapinJe i prosipa, raznoseći sve pred sobom takvim zavidnim ukusom za akciju i energijom koja opasno dodiruje stanlce ritualnog; čuj „Ovde, ovde” extended verziju srpskog duga Woodstocku ill high епегду retro blok Ispričan duhom devedesefh „Jedan k'o nijedan”, „Asfalt”, „Krečnjak") I onoga što je

u studiju (savršeno opušteni, jezgroviti, brzi; čuj hit himnu „Sasvim svoj" i Ivekov citat besmrtnosti refren „Steppin' Stone", predivni neilyoungovski ugodaj u pesmi „Poklon”, u kojoj Ivek i Radmilo, praćeni gitarskim mamurlukom, nadmoćno krstare atmosferom, oslanjajući se na fenomenalnog ex-Klajberi basistu Glavu i bubnjara Utvara). Sklapanjem ova dva lica KZU, dobijamo kristalnu sliku banda kog zatičemo u brzom sazrevanju i koji kroz naslov albuma najbolje opisuje sebe. KZU je band koji ne zaboravlja 1 pazi na prošlost, ohrabruje i poštuje sadašnjost, misli i rađi za budućnost... „Izliv radosti napad sreće” je testament nadmoći u vremenu nemoći.

Božidar RADOJIČIĆ

OEFIHITE CHOICE At Last kas (!TV Melomarket) Uovo doba kastriranog госка veoma Je teško biti kritičan i ne osećati naklonost prema svemu što bi moglo ući u posvećeni svef, u globalu rečeno, gitarskog roka, a još je teže dokazivati da nije besmisieno baviti se nečim što bi sa više blagonaklonosti i lakše prlhvatilo negde napolju. Osim ako niste Njegovo Visočanstvo Bajaga, imate veoma male šanse da proizvodite nešto što bi se moglo nazvati pravim izdanjem (vinil već apstraktna imenica u nas). Medu nekoliko bendova koji se još uvek batrgaju su i Definite Cholce koji svojom tehnlčki temeljno kvalitetnom kasetom, ne baš orlg-

67