Ritam

ftapah TAD BULLDOGY SEATTLE Na KRAJNJEM SEVERO-ZAPADU, u Seattlu, ništa posebno; čekaju da se neko übije i čeka se novi album velikog tate TAD. To što su tamo u Seattlu čekali, dočekali su Nas zanima drugo dugo iščekivanje. TAD su objavili svoj „Inhaler” pred sam кгај 1993. Veliki pomak za bend. Sastav je svom zvuku pridodao dosta odsviranih gitara, sada u nižim tonalitetima, i u beskrajnim rifovskim deonicama, sa karakterističnim upađima u solo linije od kojih ne beže. Što se tiče ritma, iskorištene su mognćnosti koje pružaju dva bas bubnja, Za razliku od ~8-Way Santa”, daleko bolje odsvirano, sa kvalitetnijim pesmama i znatno bogatijim aranžmanima, a onda i njegov prepoznatljiv glas koji potvrduje da to nije neko drugi do sam Ted Doyle. Produkciju je radio J. Mascis („najdosadniji gitarista na svetu”) koji je dao dosta slobode gitarama, a tu ima i onako finijih momenata (akustične gitare i klavir). Ono što TAD poručuju sa ovog albuma je: „The engine is running and the flesh is burning man”, iz pesme „Rotor”. Nastaviće se...

KILLEREORNIA PRED POČETAK LETA prošle gođine, u marinu San Francisco Вау-а uplovio je brodić sa tročlanom posadom koja je nosila i izvukla na površinu svoj ulov. PRIMUS su se vratili, raspleli mrežu i iz nje izvukli gomilu novih monstruma naslovljenih imenom „Рогк Soda” i na samom početku razgovora nam ispričali prvu pdču „Му Name Is Mud”, zatim „DMV”, „Nature Воу”, odsvirali „Humburger Train” i na kraju završili sa „Hail Santa”. Samo oni verovatno znaju da nameste ovakav zvuk i odsviraju te stvari. Ceo njihov muzički izraz nalazi se između jazz-a, rocka i van zdravog razuma. Oduvek su bendovi sa skrivenom agresijom u svojoj muzici privlačili veliko interesovanje, pa je takav slučaj i sa L.A. bendom, koji je stigao koncertno upakovan sa Rage Against The Machine, a reč je o pro-

jektu naslovljenom TOOL. Album „Undertovv” je njihov drugi po redu i za prvo slušanje vrlo je smirujućeg dejstva. Ono što ulazi u vaše uši je svakako glas pevača Adam Jonesa, koji predstavlja osnovu zvuka benda i prvi je zaključak da je čovek skroz iskren u onome što radi. Instrumentalna pozadina, dosta usklađena sa glasom, umerenog ritma sa prostim deonicamabasa i fiuo harmonijski sređenom gitarom (bez vedrijih tonova, blago distorziranom i često provučenom kroz efekte) i blagi, isfcreni glas Jonesa čine TOOL. Sve vam biva jasno kada čujete pesme kao „Sober”, „Undertovv”, „Prison Sex” i maestralnu pesmu „Bottom” sa učešćem Нешу Rollinsa. TOOL je jedna od svakako najkvalitetnijih gmpa danas. RAGE AGAINST THE MACHINE. Dovoljno rečeno da su Pnblic Епешу nzeli instmmente verovatno bi prekrstili „Fight the Povver” u „Таке the Power Back”. One što je Terminator za Public Епешу, to je Tom MorreUo za Rage Against The Machine. FEARFACTORV OD L.A. BENDOVA u nove hodočasnike spađaju i FEAR FACTORV. Oni sn dali ođgovor na to da li se ultra agresivni ultra death metal može proširiti na široki krug konzumenata i time postati daleko prihvatljivija opcija. FF su n svoje stvaralaštvo pozvali u pomoć techo i disco. Rezultat ovog rada ogleda se tt vidu albuma „Soul Of A New Machine” i EP-ju „Fear Is Mind Killer” sa šest remiksovanih pesama. Mnzika sa vrlo teškim gitaiama u tehno mauim urađena je sa dosta semplova, a otpevana je glasom frontшапа Bnrton C. Bella koji ide u rasponu od vrlo niskih frekvencija do pravog anđeoskog kristalno jasnog i visokog. FF vam govore o stradanju pojedinca, gubitku identiteta, ргоgonu i izolovanju Ijudi u velikim industrijskim urbanim sredinama. Kao jasna potvrda svega navedenog može vam poslnžiti i pesma kojaje međijski izgovorila ime FEAR FACTORV na prošlogodišnjem DYNAMO festivalh u Holandiji, remiksovana verzija „Scapegoat”. ROLLINS / DANZIG RETKI SU ONI AUTORI koji preguraju više generacija publike, koja kupuje njihove аЉшпе, posećuje njihove koncerte, a da pri tome samo dobijajn na kvalitetn, Reč je o Glenn Danzigu i Непгу Rolliusu. Prvi je jednoin nogom ođavno bio u satanizmu, a drugom odavno duboko ugazio u blues. Danzig kao bend je pražao nešto više od svirke, a to su atraktivni nastupi izvedeni sa velikom ozbiljnošću. Glenn je sebe ustoličio kao poštovanog autora i ц devedesetim - njemu i Rollinsu apsolutno nije bio potreban filter osamdesetih, jer su ga baš oni skrojili. Što se Rollinsa tiče, on je do ušiju treće generacije došao 1992. kada su klinci videli i čuli da se nklopio u trenutak. Pesmom ~Low Self-opin-

ion” sa ,J3nd Of Silence” LP-ja gde prihvata svemoćni crni uticaj. KYUSS REČ SE ČITA „Kaes” i označava na nekoj lokalnoj karti južne oblasti u Killerfomiji mesto u pustinji odakle bend potiče, a nalazi se na dva sata vožnje od L.A., prema Palm Springsu. 50 miliona godina trip bluesa odsviranog za crveno pnstinjsko sunce ili to je ona kaseta koju ću pustiti kađa Thin White Rope odsviraju ~Midwest Flower”. KYUSS spada u kategoriju bendova koji praše „pustinjski rock”, a njihov zvuk je zvuk Henđrixa i Black Sabbatha provučen kroz zvuk osamdesetih. Kao prodncentbenda nije niko drugi nego baš čovek koji je dobrim delom stvorio Black Sabbath, Chris Goss. Pesme na prvom albumu ~Wretch” i na drugom „Blues For The Red Sun” aranžmanski različite i to u velikoj meri, ali ono što je isto je prepoznatljiv zvuk benda - veoma niski tonovi na fuzziranoj gitari i divlje raspoložena ritam sekcija, a tu je i prepoznatljiv glas pevača John Garcie. Bitna stvar vezana za KYUSS je da i tekstove i muziku prave svi članovi benda, a Garcia peva na svoj način o pustinji i životu u njoj, o velikim motorima, susretima sa čudnim naseljenicima iz njihovih tripova. Sa prvog albnma ~Wretch” preovlađuje motoristička atmosfera pesme „Big Bikes”, a sa dmgog fenomeualnog „Blues For The Red Sun” osećaj prostora ispunjenog bukom sa asfalta, samo sada velikih drumskih krstarica koje gutaju belu traku krećući se pravim ravnim putem ka zalazećem pustinjskom suncu. %sШта lionferenct|a HOUSE OF PALN ZAJEDNO SA CYPRESS HILL čine najzanimljivije negitarske bendove; Flouse Of Pain i već pomenuti Cypress ШП su odredili nešto što se kod nas naziva behm rappom. Bostonski davitelji HOP sn sa svojim debijem iz ’92 i remiksima za njihov veliki hit „Јшпр Around”, kao i Butch