Ritam

Ničija zemlja

Najnoviji novi američki rock’n’roSS Bendovi koji su obeležili zadnje dve godine unapredili su rock stavivši ga na područje ograđeno različitim stilovima sviranja, snimanja i prezentacije. Ono što se nekad zvalo alternativa, HM, HC, punk i dr, udružilo je sebe sa još jednim velikim crnim izumom - rapom i rezultat ove fuzije je novo područje koje se nalazi na ničijoj zemlji - mogli bi ga jednostavno nazvati rock’n’rollom devedesetih. Propovednici rock’n’rolla pod uticajem crnog stava drugačije su počeli da hodočaste po svetu osuđenom na propast, tvrdeči da nam nema spasenja, svedočeči o strašnom TV oružju, o getu i usamljenom i otuđenom Ijudskom biču. Bledoliki su počeli ponovo da pričaju o nevoljama koje surova stvarnost nameče malom čoveku. Sve ovo se objedinjava u velikim centrima, multikulturalnim sredinama novog sveta i stare nam majke Evrope.

NASLEĐE OSAMDESETIH SREDINOM PROŠLE DECEMJE Ijudi koji su živeli ono što se zvalo NY i LA scenom, britanskim punkom i new waveom uopšte, nisu dozvolili da se ideja ugasi i ode u zaborav. Ideja s кгаја sedamdesetih i početka osamdesetih poslužila je kao osnova, a dalja izgradnja se u velikoj meri oslanjala na neospome hard veličine sedamdesetih (HENDRDC, Black Sabbath, KISS, MCS, Tlie Stooges i dr). Ovde su u igru ušle nove veličine još jednom pomerivši granicu napređ, ali i uvodeci nove etalone u samom sviranju za ono što će doci u devedesetim. Sve je zvučalo mnogo agresivnije beskompromisnije, i što je veoma važno dalo je savršeni oblik kvalitetu sviranja. U samom startu Metallica je svojim pesmama, koje su aranžmanski bile veoma složene, sa dosta različito odsviranih ritmova, uz stalne promene gitarskih linija, sa modno distorziranim, zademfovanim rifovima, nosila Uaženu težinu i kvalitet same svirke i postala pravi uzor mladim sledbenicima. Mediji su dugo pokazivali interesovanje za njih, ali suprotno nije postojalo. Koliko je bend u svakom pogledu bio mocan svedoče i pesme iz tog vremena; „Seek and Destroy”, ~Whiplash”, rafalne „Fight Fire With Fire”, „Disposable lieroes” i ,JDemage INC”, raspevane „Fade To Black” i „Unforgiven”, kao i nadmoćne „Liper Mesiah”, „Опе” i „Sad But True” (ova zadnja je prava kamiondžijska). Kao i Metallica, iz L.A. je stigao i Slayer, veoma uticajni bend. Kalifomijski satanisti važe i danas za najsuroviji pomak u muzici novog sveta. Svu scenografiju horrora, koju su nosili L.A. punk bendovi u svojim kratkim životima, Slayer je istetovirao na sebi. Dovoljno je čuti pesme „Angel Of Dead” i ”Raining Blood”, kao i „South Of Heaven” i „Season In Abyss” da bi ste shvatili koliko ima drame u njihovim gitarama i brzine u jednoj veoma agresivnoj postavi. S.O.D. ili udružene snage NY HC iz Апђгаха i M.0.D., sa jednom jednom pločom „Speak English Ог Die”, skrenuli su HC iz tada poznatih tokova, pridodajući muheavy gitare (samo rifove) odsvirane u D-štimu i jednog oktopoda na bubnju. Sa

idejne strane S.O.D. su bili ođličan pokazatelj da i Antrax moraju tražiti nešto novo, što je kod njih bila fuzija sa rappom u pesmi „Гт the Man”, i kasnije najpoznatija metal-rap saradnja tog vremena sa Pubhc Епету u pesmi ,3ring the Noise”. I danas, posle gotovo deset godina, shvatićete koliko ima snage ova ploča. Dovoljno je čuti uvodnu pesmu „March of 5.0.D.” i shvatićete poruku. Drugi po redu album L.A. benda Suicidal Tendencies ,Join the Агту” doneo je pomak ka kulturi manjina i drugih stanovnika u USA. Pomak je usledio kao posledica toga da su sam bend baš činili Amerikanci drugog reda u USA. U toj fazi rada bend je na svom putu balansirao izmedu heavy metala, hard сога i sve jačeg гара. Tekstovi prerastaju u prave epove, a muzika biva odsvirana sa sve većim uplitanjem punijih aranžmana i loših melodija. Ono o čemu je bila ovde reč su pesme „Join the Агту” i ~War Inside Му Head”. ST su skatere preneli preko svoje muzike iz osamdesetih u devedesete. Pred sam kraj osamdesetih lavina rap bendova predvođena velikim Public Епетујет napravila je presudan uticaj na bele momke. Poruka Chick D-ja i Flavor Flave glasila je „Bum, Hollywood, Bum”, a značila je da je problem u medijima, koji su samo instrument centara moći, prođajući istinu kao kakvu zabavu ili robu na tezgi. Раг godina kasnije Ice T nam govori o tome kako je dubre tipa rasizam, nacizam, ili koja imena sve još postoje, nešto što se uzgaja pažljivo, nešto što se održava u samom vaspitanju i obrazovanju, i nadalje kroz sve moguće sfere života. Ice T je svoju poruku poslao putem pesme „Mamma's Gotta Die Tonite”. I Ice T i PE su našli način da dođu do belih Ijudi, prvi svojim gitarskim bendom Body Count, a dmgi saradnjom sa dva već u tekstu pomenuta benda: Antrax u pesmi ,3ring the Noise”, i Slayer u pesmi „She Watches Channel Zero”. Prevod je glasio: naši problemi su i vaši problemi, a ispisan je na nama razumljivom jeziku koji se piše gitarama. Priča je mogla da počne na ničijioj zemlji.

30