Ritam

bunta ka postojećiim žanrovskim granicama. Semplovanje (uzorkovanje) stvamosti zaista jeste blisko pankerskoj jednostavnosti. I jedno i drago zahteva repetativnost, koja odvlači u hipnozu, i kompatibilnost, radi ulančavanja segmenata u ekstratičnu strukturu. A evo i dva ekstremna primera za to: neki jadni Englez se toliko napalio na „Blue Room” da je osnovao fumu za proizvodnju zvučnika pod tim imenom i poklonio Patersonu primerak monstraoznih zvučnika koji izgledaju kao pola-mašine, pola-ljuđi. Što se tiče kompatibilnosti iste pesme, primer je mnogo drastičniji, apsurdniji. Naime, MTVverzija „plave sobe’ iskoriščena je kao pozadina u video-spotu Šabana Šaulića.

Na kraju, moglo bi se zaključiti iz svega ovoga da će The Orb jednoga dana biti na sasvim dragom muzičkom polu ođ onog na kojem su sada. To bi i bilo u skladu sa jednom šizofrenom svešću koja izmiče ovostranom. Pošto je zapažena pobeda techno-kiča u ’93., znači da će uslediti njegov suton u narednih par godina. The Orb će do tađa biti razlučeni od svog prvog albuma, mislim da u to ne mora da se sumnja. Dr Alex, na kraju krajeva, ima za to i vrlo prostu formulu: Mi radimo stvari, ne švrljamo okolo samo pričajući o njima.

Zoran PENEVSKI

35