Ritam
I; Гако u njemu nema ni tnmke ekplicitne politike... M: Čim ti imaš glavnog jimaka sa narandžastom kosom, on ne može da bude pravi patriota... Odmah je to nešto anti... Zato smo unaprcd odustali od zvaničnili institucija i ostale su nam, dakle, samo privatne veze... I: Prvo smo, sećaš se, probali sa Studijom B. Ali, taj naš neidentifikovani prijatelj tamo je bio zainteresovaniji za kompjuter sa kojim se igrao nego za naš predlog. M; Ovo o čemu sad pričamo je avgust i septembar prošle godinbe, scvenario je gotov, koncept filma defmisan, izabrani su bendovi i Ijudi, Obavljeni su kontakti, i svi su oduševljeni. Svi to sbvataju kao generacijsku stvar, i kao iz\ r anrednu mogućnost promocije onog čitne se bavi. A mi smo u paradoksalnoj situaciji da čitava beogradska scena hoče da radi sa nama, a da mi nemamo ni dinara. R: Kažite mi, zbog onih koji će u budućnosti možda pokušati isto ili slično, koliko para vi u torn trenutku tražite? M: Tražili smo 5 do 6 hiljada maraka... I; I manje. Nismo bili do ktaja svesni cene f Ima. Radili smo bez producenta, sami smo skrojili nekakvukalkulaciju, a kasnije se pokazalo.,. M: I kad smo krenuli privatnim kanalima, dobili smo obečanje od jednog poznatog poslovnog čoveka da če nas finansirati, i čekali smo, ali se to izjalovilo... I: Neprijatna situacija. Digli smo na noge, šta ja znam, stotinak Ijudi, bendovii umetnici, naši saradnici... M: A več je oktobar, pa novembar... Imi zajednički padamo u očaj... I dalje ne snimamo ništa, ali verujuči u dobijeno obečanje naručujemo neke kasete iz inostranst\ r a. To je nekih deset kaseta za snimanje koje imaju smešnu cenu od 400 maraka, čovek nam ih kupi i donese, očekuje da mu platimo, a mi... Znaš koja je to tad lova bila... A naš biznismen - ništa.., lu svaki đan prete ovi kojima smo dužni.., I onda na scenu stupa naša prijateljica Tamara, koja uradi nešto potpuno neverovatno, jer pre nego što zauvek ode odavde u Portugaliju dođe kod nas sa kovertom u kojoj je tih 400 maraka... Ona spušta to na sto, sutra odlazi, poklanja nam lovu za kasete, a pri tom je reč o devojci koja nije bogatun, več strašan ortak, pravi andeo,.. E, tad sam - a mislim da je bio kraj novembra - shvatio da moramo da uspemo. I stvamo, ođmah potom se pojavljuje jedan drugi čovek, preko naših porodičnih veza, јег majke su tn odigrale vrlo bitnu ulogu, koji nam daje 2000 maraka keša, bespovratno i bez obaveza... I: Čovek nije uopšte iz sveta filma i nemanikakve veze sa tim... M: I zove se Boban. R; Naravno i on će bili na špici filma? M: Svako od njih če biti na špici filma, kao i priča o svakom od njih. I: Tako se pojavljuje Boban i mi kao grupa građana iznajmljujemo кашеш. .. M: I noč рге ovih izbora krenemo da snimamo film. Prva klapa je pala u radiju 892, snimili smo Čavketa i Srđana Andeliča... I snimali smo dok je bilo para. Tri ili četiri segmenta filma smo završili, imali smo i neke organizacione probleme, neke Ijude smo u ekipi zamenili, a onda smo ponovo ostali bez para. T. I onda se pojavljuje ideja da odemo u 892, Veran Matic' tamo pročita naš scenario i odluči da nam oni pomognu kao producenti. To je več početak proleča, mislim mart, i tu počinje naš normalan rad. M: Inače, mi u tom trenutku imamo snimljenih možda 15 posto filma, ali su svi koji su to parče videli oduševljeni.,. I; A snimanje se toliko oteglo da su se neki bendovi, u meduvremeuu, raspali, i sceua je počela da se menja... R: Kada ćete završiti film? I; To je sad teško reči. Blizu smo završetka, ali imamo mnogo organizacionih problema, jer zbog obaveza Ijudi koje snimamo stalno nešto pomeramo i čekamo. Snimamo jedno nedeljuo, pa čak i jeđnom u dve nedelje. Ali, krajem leta ili - u najgorem slučaju - početkom jeseni: PREMIJERA... M; Što se promocije tiče, još ništa nismo rešili. 892 pe, verovatno, izdati i video kasetu, pa onda postoji i taj CD koji oni planiraju, a naš izbor bendova se prilično poklapa sa njihovim. To če biti dobra prezentacija onoga čime se oni bave, a mislim da se i naš film
savršeuo uklapa u ujihov angažman. Mislim, oui su strašno OK u ođnosu prema паша i hvala im... R; Sada već, pretpostavljam, znate i cenufilma? I: Da, mislim da če na kraju to biti negde oko 10 hiljada maraka,. M: Znači moguče je za sitnu lovu napraviti sebi podnošljivu produkcionu situaciju, ne treba obilaziti kancelarije govana, treba samo uzeti video kamem i snimati svoje privatne filmove. I: Naravno, ako bude izvodljivo, mi čemo prebaciti film sa videa na celuloid... Voleli bi smo da on, ipak, gleda u bioskopima. R: Verujete da imate rokenrolfilm? M: Znaš šta, produkciono razbojništvo koje smo patentirali i rokenrol Ijudi koji sada, u našem filmu, prvi put jesu ono što jesu, moraju da dajubaš to -rokenrol film. I: Mi se nadamo, u stvari, da če sa našim filmom rokenrol i Ijudi iz njega konačno dobiti svoje prave uloge. Da če početi da ih tretiraju na pravi način... ukinematografiji... Ako ona postoji... R: Ajđe sađ da napravimo jedan foršpan vašeg fibna za ~R". Ko sve učestvuje ufiltnu? M: Prvo, naravno, kao mitska gmpa - „Partibrejkersi”. Onda „Deca Loših Muzičara”, Ijuto, oštro i veselo . Pa, „Kazna Za Uši”, рге svega zbog energije. Toliko su jaki da se možda i njima samima to povremeno otrgne iz rukn. I: Zatim „Supemaut”. To nijenovo i malo je retro, ali je super... M; Pa pravi ptmk, „Direktori”, i nadam se ono „Svinja sa Dedinja”... I: ~Darkwood Dub”, totalno autonono i totalno ludilo... M: Moj intinmi favorit - „Dead Ideas”, neviđen bend. Zatim, kao sušta suprotnost, „Plejboj”, pozitivna građska šminka... T. I ostaju još dva benda za koje se još ue zna da li čemo ih snimiti, jer ni oni sami ne znaju da li uopšte postoje. To su „Pressing’ i „Overdose”... M: Fenomenalni bendovi, i ne znam šta čemo bez njih. Mi im želimo da postoje, ne samo žbog filma... R: To subendovi. A Ijudi? I; Vrlo je bitno da se niko od tih umetmka ne predstavlja, ni sebe, a ni svoje delo ili radove. Svako od njih ima svoju priču, oni su je slobodno kreirali, i te priče više govore o duhu i ideji... M: Neke smo več pomenuli... Đile, Mikrob, Ćirilo... Onda, Nataša Bogojevič, kompozitor, i njena simfonija, nešto potpuno nespojivo sa ostatkom filma, a opet... Pa, kao deo priče koji se odnosi na medije imamo talk-show sa Srđanom i Čavketom, gde smo iz Anđeličeve žvake oko bitke za Beograd dobli još jeđan bitan zamajac u filmu.., I; Tek treba da uradimo i segment o modi. Jasuo, i tu je naš pogledoff... M: Na kraju i Sonja Savič, tunema šta da se objašnjava... I; Možda ima rapa, ali to je naš ličui, subjekti izbor. M: Da. 1 to je naš pokuišaj da se uključimo u bitku za Beograd. R: Kraj. ONI: Кгај? A špica? R: Aha... Pa, recite... ONI: Film „Geto - Tajni Živog Grada”. Autori, pored svih več pomenutib, najdublju zahvalnost duguju sledečim saradnicima: snimatelj Draško Plavšič, organizator Srečko Mijovič, scenograf Goran Joksimovič, kostimograf Linda Čavajda i montažer Suzana Baškovič.
Aleksandar D. KOSTIĆ fotografijc: Vesna PAVLOVIĆ
51