Ritam
Amerika progovorila kroz duhovita usta Michaela J. Foxa, ili tii'anija Barta Simsona u „Simpsonovima” Vremenom su se porodične serije, baš kao i sapunske hopere namenjene najširem kmgu publike, pokazale nespretnim i staromodnim, prosto zato što deca više nisu gledala TV sa roditeljima. To nije bilo samo pitanje časti, nego i pojeftinjenja tehničke robe. AJco mogu da imam TV aparat u svojoj sobi, zašto bih silazio da gledam sa tatom i mamom? Do raslojavanja publike došlo je, kao i do raslojavanja đraštva, na generacijskom nivou. Kao što ovaj list nije namenjen Ijudima od 60 godina, kao što ne postoji list koji bi se zvao „Mladi ribolovac”, tako ni TV serije koje se danas prave uglavnom nisu za celo društvo, nego samo za jedan njegov segment, najčešće odreden generacijski. Osamdesetih godina ceo ovaj proces übrzala je i pojava televizijskog kanala za mlade MTV u SAD-u i Evropi (u Kanadi se sličan muzički kanal zove Much Music). Sa svoje dve verzije, američkom i evropskom, MTV je postao simbol transponovanja (uglavnom main stream) video spotova na TV i, isto tako, televizije za posebnu starosnu grupu, mladu publiku, uglavnom tinejdžere i studente. Zanimljivo je da ove godine treba đa startuje konkurentska stanica MTV-u, 24časovna muzička televizija koju u kooperaciji osnivaju Wamer Bros. i Sony. Prilično zastrašujuća producentska kombinacija govori o tome da će se tendencija daljnjih podela publike u devedesetim samo produbiti. MLADO DRUŠTVO NA ISTINAČIN na koji mladi mediji, nastali uglavnom u osamdesetim, rastu i sazrevaju sa svojim gledilištima (ideja je ne ispustiti sada publiku koja je sa MTV-om odrasla, a istovremeno pridobiti novu), rastu i sazrevaju proizvodi kojima se ti mediji pune. Nisu samo ~New Kids On The Block” postali „NKOTB”, slična se stvar deŠava sa TV serijama. Za razliku od „Zvezdanih staza”, koje samo promene čitavu posadu a povremeno i objekat kada žeie da pređu na novu generaciju gledalaca, tinejdžerske serije znaju da se rastegnu na ponešto različit način od onoga na koji su se rastezale soap opere. Jedna od najuspešnijih i najnagrađivanijih tinejdžerskih serija, .JDegrassi FEgli”, izniklaje iz serije ,JDegrassi Junior High”. Kada su bivši dvanaestogodišnjaci napunili 14, morali
su da predu u više razrede pa je i cela serija ipromenila teren. Ona je tipičan nosilac ideološkili promena koje su pratile celo savremeno američko draštvo. Gledano u šhem kultumom kontekstu, podmlađivanje draštva i isticanje mladosti kao vrline srazmerno su nova pojava. Generacijska borba dovodi se polako do nekih svojih konsekvenci. Flipici iz kasnih šezdesetih i ranih sedamdesetih sada imaju decu koja su tinejđžeri, ili čak ulaze u dvadesete. Oni koji su svoju mladost proveli u buntu prema starijima, sada su ti stariji. U devedesetima dobro je da sve bude mlado. Na kraju krajeva, ik predsednik (Clinton) i potpredsednik (Gore), da ne spominjemo i neke drage političare širom sveta, relativno su mladi. Vuppijevce na lestvici društvene podobnosti zamenjuju zaštitnici čovekove okoline. „Degrassi (Junior) High” pokušava da nas übedi kako i tinejdžeri imaju svoje ozbiljne životne probleme, odnosno kako njihovi problemi nisu ništa manji od onih u svetu odraslih, pošto su oni i sami odrasli, Dobijanju velikog broja nagrada EMI zfhatno je doprinela epizoda u kojoj jedna od junakinja zatrudni i želi da rodi dete, oko čega se odjeđnom otvara veliki broj pitanja (reč je o uzrastu odprilike 16 godina). Ta vrsta socijalnog angažmana savršeno se uklapa u ideju političke podobnosti. Biti politically correct u Severnoj Americi više nije pitanje izbora, već opstanka. Čim se pojavi serija uspešna kao ,(Beverly Flills, 90210”, gotovo odmah uslediće odgovor namenjen cmoj publici, „А Different World” („Drugačiji svet”). Aluzija u naslovu je značajna; пагалто, ne mish se na to da je reč o mladim lcmim Amerikancima, ali ko bi na bilo šta drugo pomislio? Drugačiji svet je, u ovom slučaju, svet koledža, a to što ste vi imali druge primisli tretira se kao vaš problem, a ne problem serije. POJAVA IZNAČENJA IDEJA POLITIČKE PODOBNOSTI, da bi bila delotvoma, kamuflira se na različite načine. Junaci serije ~Beverly Flills” nisu nedužni i naivni, oni imaju svoje probleme i dileme, ali sve to ostaje u dozvoljenim granicama ponašanja. Dode do izleta na onu stranu poželjnog, Brandonu se dogodi da zaigra na filmu i da se zaljubi u glumicu, ali sve se to izbriše u montaži istog tog filma, i njegova okolina nema dokaza na osnovu kojih ga može optužiti da je prekršio pravila igre. Ponekad neko može da se napije ili zaljubi, međutim ne