Ritam
(Nastavak sa str. 15)
rađi o slikama Merlin Monrol, kao Ijudi su zaljubljeni u nju. Progutali su to, a zašto i ne bi? A ondaje došla 1990. godina. Išli smo da skidamo table sa imenom ulice Josipa Broza Tita, četvrtog maja, i vala, skinuli smo jedno šest komađa. Tu smo dobili i pendrekom po leđima, a onda smo se preobratili i shvatili smo da je Drug Tito, u stvari, bio dobar, pa smo mesec dana kasnije, po prvi put, otišli u Kuću cveća,. PNLj je organizovao stalne posete. Bili su zbunjeni; onaj na ulazu javlja toki-vokijem „stigli neki!” kao - štaje to, mladi, a nije nikakva ekskurzija, samoinicijativno... Posle smo išli i u muzej „25 Maj”, a tamo su nas stalno gledali, da nešto ne ćornemo. Od tada volimo Druga Tita. Tako je nastala i pesma ,J9rug Tito se krije u pećini”. Kao kad smo bili klinci, ono kad je Вшсе Lee poginuo. E, tada je bilo, nije on poginuo, nego se sklonio u neku pećinu na Tibetu. Tako isto i Drug Tito... više mu bilo bez veze, suviše se eksponirao, tako da se sakrio tamo, zajedno sa Вшсе Leejem i Draganom Manceom. R: Pretpostavljam da ste i u životu agi'esivni, na neki način. D: U osnovi, mi smo fina deca i komšije nas vole. Agresivni jesmo,. ali najviše ispoljavamo samodestrukciju. Sabljar je npr. osoba koja strašno ume da nervira. Čak je napravio i autobiografsku pesmu „Skot”, u kojoj objašnjava kako je on ogroman skot koji uživa u nerviranju Ijudi, Mene je jednom prilikom, u Grčkoj, tako iznervirao, da sam uzeo pivsku flašu i razbio sebi glavu. Nisam hteo njega da udarim, jer bi se posle on Ijutio. Ovako se ja posle nisam Ijutio, maio sam, onako krvav, tumarao, pa sam našao neku česmu, umio se i vratio u kafić za sto. Ш, na našem prvom koncertu, u januaru ’BB., naš tadašnji pevač Lole je šutnuo Sabljara, koji je tad bio gitarista, u glavu. Ovaj se, naravno, prosuo, ali je kasnije, kada je Lole počeo đa se valja po sceni, skočio na njega i počeo da ga gazi. Onda su svi pitali ~uuu, što vam je dobar fazon, kako ste to izveli?” R: Šta dalje, sem jubilarnog koncerta? D: Pa, na sledećoj ploči ćemo objaviti razne žalbe protiv nas. Npr, meni je stigla žalba što sam virao gitaru na krovu. Ne sviгао, nego virao - greška u kucanju! To je bilo kod Sabljara u zgradi... bila je neka vrućina, a mi izneli pojačala i pravili probu na krovu. U obrazloženju piše; „... kada su ušli organi reda, on im je objašjavao da mora da svira, jer vežba za koncert”. Onda mi je stigla kazna - nešto đa se plati, ili da dobijem tri dana zatvora. Ja nisam hteo da platim da bih otišao u zatvor, ali mi je keva to otela, otišla i platila, Što se muzike tiče, mi nemamo problema sa materijalom. Gomila bendova je pukla zato što im godinu dana nije izašla ploča. Mi smo pet gotina čekali prvu ploču, pa onda još đve i po drugu... Nama svaki dan pađaju neke ideje i to nam deluje normalno. Mi smo pre prve ploče imali 24 demo snimka, pošto Sabljar napiše dnevno bar tri pesme; onda mi odbijamo sve tri, đok ne napiše3o, pa uzmemo jednu, a on se mnogo lljuti. Tekstova ima toliko, da možemo da snimimo četvorostruki album. A tu su i ideje za skečeve, pozorišne predstave, videospotove i sl. R: Što ne snimite Jilm? D Čekamo da Uroš Stojanović postane režiser!
Bojan ŽIKJĆ
(Nastavaksa str. 18)
altmma, jednaka je onoj koju su STOOGES i MCS urezali u rilne svojih najboljih ostvarenja, tako da od izdavanja ove ploče više nema sumnje ko su pravi naslednici neobuzdanih Detroidjana. Übrzo skidaju Teenage Frankenstein, jednu od najboljin na Ip-ju, za istoimeni singl (B-strana, opet, 50’s cover!) na S.F.T.R.I. U periodu ’9O/’9l. Keith Telligman-bas i AUen Clark - bubnjevi napuštaju COWGIRLSe (kasnije će sa Jeff Dahlom i Mike Metoffom ex-PAGANS pod imenom MOTHERFUCKER 666 izdati jedan singl). Tada kreću glasine da se bend raspao, da je Pat umoran i sit svega (matori vrat ima 41 godinu!!!), znate već kako to ide kada dođe do krize unutar dobrog sastava. Kao demanti glasina o gašenju L.C., Pat i Doug (iliti DD Weekday, kako se potpisuje od, До\у It L00k5...”) uz pomoć nekih svojih prijatelja (Len Kerringer, basista CREAMERS, Јоћппу Espisido nekoliko meseci je čak bubnjao u bendu) rade dupli singl „There’s A New Girl In Town” (5.F.T.R.1., jašta). Dva covera Wayward Wind (?) i This Is Where I Belong (KINKS), jedan remiks hita sa prvog Ip-ja Drugs II i nova stvar Repeat After Me (po prvi put koriste i akustičnu gitaru!!! svirao ju je basista ftancuskih, valjda, LES MANIACS) vratili su bend u fokus pažnje, ali i drugih medija. Poznato je već da su veliki majstori obrada, ah da umeju da naprave hit sporijeg tepa i to sa pridodatom akustičnom gitarom bilo je gotovo nezamislivo. A priče o raspadu?! nije ih višebilo. Übrzo su konsolidovali redove novih Ijudima. Ed Huerta je seo na bubnjeve, a Michael Leigh se prihvatio basa (obojica pevaju prateće vokale). Do jeseni ’92. imaju gomilu novih stvari, ali ne objavljuju ništa. U tom razdoblju izlazi im dobar broj reizdanja ranijih ploča i to po prvi put na kompakt disku, a za 5.F.T.R.1., (evropski, australijski, pa čak i japanski distributeri pobrinuli su se da se diskovi nađu i na tim tržištima). Krajem iste godine njihov austtalijski izdavač David Laing objavljuje kompilacijski Ip i cd njihovih rasprodatih, malotiražnih ploča uz par live dodataka („Third Times The Charm Again”. Tu ćete naći: „Third Times The Charm” mini Ip, „Live In ’B5” ep, ~Loretta/Hybrid Moments” singl, „Jungle Song/Rock Of Gibraltar” sp, a žive su I’m Talking To You, Justine i Billshit Summer Song (poslednje dve samo na disku). Isti čovek početkom ’93, radi CD reizdanje „Tapping The Source” lp-ја, Toliko za collector scum. ’93. je i Kaubojke su koknačno opet u svojim sedlima. Najpre snimaju jedan 4 songs demo, pa za L.G.Johnovu firmu objavljuju 10” ep „Another Long Goodbye” đa bi na kraju godine izdaU bezimeni 7” ep za CRYPT. Zanimljivo je da se nijedna stsvar sa demo snimka nije našla ep-jima. Zašto je to tako pojma nemam, znam samo da su te 4 stvari vazda đragi gosti u mojoj kući budnci đa sam ih se nekim svojim kana Uma dokopao (Ep za CRYPT još nisam nabavio - sankcije, šta li?), aU sudeći po „Another...” apsolutni kraljevi pnnkish rock and rolla, vratiU su se u velikom stilu (da se zna ko su tate). Zaista, dve godine pauze, pa ta promena postave... Međutim, kiptuća naslovna, zatim I Can Almost Remember (možda najbolja u karijeri), sjajan 60’s cover You Got A Hard Times Coming, te ’Losin’ Your Mind sa potpuno promenjenim tekstom, čvrst su dokaz da su COWGIRLSi iz ,Jcrize” izišU zre Uji, preporođeni i savršeno spremni zakoncertnuproveru. Eto, to bi bio deo priče o bendu koji „... govori jezikom radničke klase, jezikom koji današnji tzv. intelektualci, odavno smatraju mrridm”. (Bill McCarter u najavu Dmgs sa ž, lp-ја). U tekstu ćete naći i osvrt na povratak troakordnom/minutnom r’n’r izrazu koji LAZY COWGIRLS nisu izmislili već su ga razradili i vratili u muziku druge polovine prošle decenije, odnosno, potvrdili su nešto što svi već znatef’ne mogu se pobediti tri akorda, ritam i stav”. Pretpostavljam da ste iz ovih redova zaključili zašto sam u uvodu rekao da su LAZY COWGIRLS najveći Rock and Roll bend na svetu (sa velikim R), zato neka vas ne iznenadi kada ih kao obaveznu lektiru pronađete u nekim budućim r’n’r enciklopedijama; verajte mene neće začuditi ni to kšto će ozbiljni hroničari ovog doba muzike tandem Todd/Phillips svrstati ratne uz rame sa tandemima Jagger/Richards, PopAVilliamson ili Johansen/Thvmders jer njih dvojica već jesu u tom društvu.
Aleksandar DEIJBAŠIĆ
77