Ritam
Crvena zora
KILLDOZER: Najsmešniji bend na svetu
KILLDOZER su jedno od najvećih imena američkog noisea u osamdesetim. Postoje od ‘B3 u postavi: Michael Gerald - bas/vokal,Dan Hobson - bubnjevi i Bill Hobson - gitara, s tim da Gerald i Dan sviraju zajedno još od ‘79. po drugim bendovima. Do sada su objavili šest albuma (“Intellectuals Аге The Shoeshineßoys Of The Rulling Elite” - ‘84., “Snakeboy” ‘85., “Littleßaby Buntin’” - ‘ 87., “Twelve Point Buck” ‘89., “For Ladies Only” -‘B9. i “Uncompromising War On Art Under The Dictatorship Of The Proletariat" -’94.), jedan mini LP (“Burl”-’86.) i pregršt singlova. Da svi ovi naslovi budu objavljeni pobrinula se najvažnija noise etiketa TOUCH AND GO iz Čikaga (za cepidlake “Intellectuals...” je prvobitno izdat za BONE AIR, ali ga je TOUCH AND GO reizdao. Singl “Short Eyes/Her Mother’s Sorrow” pojavio se na, za 90-te najbitnijoj noise firmi AMPHETAMINE REPTILE RECORDS; čak im se i vlasnik iste, Тош Hazelmyer, priključio kao gost na gitari). U vreme kada su oformljeni glavni štos širom Amerike bio je da se svira što je moguće brže sa tekstovima socijalnopolitičke-i-slične-gluposti strukture (hard core?!) KILLDOZER su bili znatno pametniji od svoje generacije, te su iz protesta (kako reče Dan u jednom intervjuu) počeli da sviraju vrlo sporo, ali i vrlo glasno. Potmuli bas, ritam bubnjeva koji odudara od tada primenjivanjih šablona, nekontrolisana gitara i duboki hrapavi glas izdvojili su ovu trojku pivopija iz Madisona, Wisconsin poda-lje od gomile mladih bendova jednih nalik na druge. Posebna priča su tekstovi u formi kratke priče o neobičnim, najčešće priglupim i umobolnim tipovima, neretko ispevani u prvom licujednine, a ironični odmak i sjajan smisao za zajebavanje čine ih i najduhovitijim bendom na svetu. Ne treba zaboraviti obrade tuđih pesama omraženih im autora tj. karikiranje istih. Na ovogodišnjem albumu (koji i nije baš najreprezentativniji) nema Bila Hobsona, već je gitare odsvirao Paul Zagoras. Možda se zbog te promene u bendu radi o tako mlakom izdanju (s tim da su fore na račun komunizma majstorske), ali su zato zablistali na B strani singla “The Pig Was Cool” (prethodio je LP-ju) obradivši legendarni debilni hit E.M.F., “Unbelievable”. Kad smo već kod disko hitova treba reći da su KILLDOZER ima obrade istih prava zadovoljstvo i da im ovo nije prvi put (‘89.) su na singlu “Yow!” raščerečili Janet Jackson s pesmom “Nasty”). Ako počnem da pričam o njihovim do suza smešnim omotima ploča, ukrašenim budalastim crtežima i raznoraznim zajebantskim komentarima, ili o, po uši publike nasilničkim koncertima, onda bi mi trebalo mnogo više prostora od ovog. Drugi put.
Aleksandar Delibašić
Gerald; Naša prva svirka na ovoj rumeji je bila u našem rodnom gradu Madisonu, Wisconsin, gde smo nastupili dva puta... da li znaš da je Winsconsin američka farmerska zemlja? R: Kako izgleda plan tumeje? Gerald: Počela je u Americi, sada smo šest nedelja u Evropi, a onda se vraćamo na nedelju dana јег Dan hoće da vidi svoju suprugu. Hobson: I Michael (Gerald) hoće svoju! Inače, Paul je neoženjen, a osim toga on je Grk! R: “Uncompromising War On Art Under The Dictatorship Of The Proleteriat? Gerald; Tebi bi morao dabude mnogo jasniji naslovjer dolaziš iz bivše Jugoslavije. Hobson: Šteta što više nemate tu diktatum. Vidi šta se sada dešava sanjom. Onaje dokaz daje komunizam dobar, јег je njegova zamena loša. To je naša pomka, Gerald; Tako nešto mi hoćemo u Americi. Hoćemo prosperitet za svakoga. Na kraju krajeva, uopšte nije važno ime perioda u kom živimo - socijalizam, komunizam ili neko drugo. Ono što nas interesuje je socijalna pravda! Jedan od ključnih elemenata u našoj inspiraciji je mržnja prema našim nekadašnjim radnim mestima. Hobson: Ne mrzimo rad uopšteno, nego naš položaj u njemu. Gerald; To je bio vid sekretarskog posla i uvek se osećaš kao kelner - kada sam im bio potreban, zviznuli bi i ja skuvam kafu! Svaka pesma na albumu je udružena sa pričom, a svaka priča sa knjigom koju preporučujemo. Hobson: Uživamo u čitanju, isto kao i u intervjuisanju. R: Da li ste čitali “Kapital” Marksa & Engelsa? Gerald: Neke delove, ali sam pročitao “Komunistički manifest”. Odatle je proizišlo ime jedne od naših pesama na ovom albumu, “Das Kapital”. Ta pesma izražava moju bojazan za običnog čoveka u Americi i svetu, po ratifikovanju dogovora GATT-a, što u osnovi znači “pretakanje kapitala iz bogatih zemalja u one gde Ijudi rade za niske nadnice, kao zemlje Afrike, Južne Amerike, a naročito Azije, ali ne u korist radnika...” R: Kakvaje reakcija publike u Americi? Hobson; Kad sviramo u Čikagu, Ijudi nas zovu “pinqou”, što znači “crveni”! Gerald: To je termin iz hladnog rata. Tako su bili nazivani američki patrioti, obično povezivani sa homoseksualnošću. Ne samo što si pinqou, nego si i homoseksualac! R: Štaje sa vašom muzičkom progresijom? Gerald; Postojano se trudimo da napravimo nešto novo. Naš prvi gitarista je, na neki način, svirao svojim mozgom. Sve što je stvorio, prethodno je bilo isplanirano u njegovoj glavi. Ovaj novi svira iz duše. Svira po osećaju, bez ikakvog plana. R: Nastupate kao trio... Hobson: Lakše je raditi kao trojka i dopada nam se zvuk koji je sazdan na taj način.
26