Ritam

М il an Mlade nović diskografija

Тек na jednom mestu, skup ploča ispod kojih je potpisan Milan Mladenović, postaje ono što jeste - jedan od najimpresivnijih nizova vinila u domačoj госк muzici. RAZNIIZVOĐAČI PAKET ARANŽMAN (JUGOTON) 1980. Najava svega što je došlo u osamdesetim. Programska kompilacija koja je predstavila stav novih grupa i duh novog vremena i čija se duga senka spušta i danas na sve slične poduhvate. Naš najvažniji album sa raznim izvodačima - Milan je kao deo Šarla akrobate, uz Koju i VD-a otpevao ključne reči u ključnim pesmama: “Ona se budi”, “Niko kao ja”, “Mali čovek” i “Oko moje glave”, Tri od četiri bile su možda i najvažnije pesme tog momenta.

ŠARLO AKROBATA BISTRIJIILI TUPLJI ČOVEK (JUGOTON) 1981. Ploča koja je promenila sve, Glas Milana Mladenovića bio je nešto što se nije moglo zaboraviti, u svom onom kidanju i valjanju na našoj najprogresivnijoj rock ploči ikada, jednoj od istinskih remek dela domaćeg rock’n’rolla. Ne samo da je ovde sadržano više punka nego na bilo kojoj domaćoj ploči pre ili posle, ovde smo imali, što se često zaboravlja, supermodernu ploču tog svetskog trenutka, stvorenu sa fantastičnim osećajem za improvizaciju, za agresivnu, ali free svirku kakvu su samo najtalentovaniji, vizionarski autori pravili u to doba (James Chance, Pop Group, Rip, Rig And Panic, James Blood Ulmer). Reč koja opisuje ploču je: sloboda.

KATARINA II (ZKP RTVLJ) 1984. “Novi talas” je prošao. U novoj grupi, sa VDom, Dragomirom Mihailovićem - Gagijem, Bojanom Pečarom i Margicom Stefanović Magi, uloga Milana Mladenovića, polako je postala drugačija - umesto da buđe jedan od trojce ravnopravnih, morao je polako da preraste u lik i glas nove postave. Debi album koji je zamalo došao prekasno, posle skoro dve godine koncertiranja i snimanja demo snimaka, ustoličio je ovu grupu na do tad upražnjenom tronu velikog, art-rock sastava, kakvog nikad nismo imali. “Radostan dan”, “Aut”, “Jesen", “Geto”, još uvek su nosili novotalasnu osećajnost, ali novo, post-new wave doba je otpočelo sa ovom pločom. Mnogima najdraži produkt ove ekipe.

ЕКАТАНША VELIKA (ZKP RTVLJ) 1985. Prinudna promena imena grupe nije značila i novi početak, već nastavak na istom pravcu. EKV su postali ono što su obećavaii da će bitt - ultimativna rock grupa svih koji traže “viši smisao” u rock muzici, omiljen sastav uraetničkih krugova sa kojima su se družili, te Ijudi koje je bilo cool lično poznavati. EKV je bila na vrhuncu sa prvim pravim, začuđujućim hitovima kao što su "Oči boje meda", "Tatoo", "Modro i zeleno", "Hodaj", iza kojih je stajala hladna senka ambicioznih "Olovnih godina" ili 'Tve Always Loveđ You". Jedan od začetaka "darka" kod nas.

S VETROM UZ LICE (ZKP RTVLJ) 1986. Na putu ka velikim salama EKV je pokušala cla napravi pop ploču novog doba, Ne odstupajući od postavljenih visokih muzičkih kriterijuma i več očekivanih višesmislenih i simboličnih tekstova, učeči od Simple Minds, The Cure, U 2 i drugih sastava poniklih u new waveu, a lansiranih na stadione, EKV su zamalo u tome i uspeli. Zamalo, jer je ovde več očigledan rascep između njihovih hitova "Novac u rukama" i "Ti si sav moj bol", s jedne, te "umetničkih" komada kao što su "Stvaran svet oko mene" i "Kao da je bilo nekad" ,s druge strane. U trenutku kad su trebali da napune stadione, EKV se još nisu odlučili šta su ustvari, EKVLIVE 1986 (ZKP RTVLJ) 1987 Koncertni zapis sa prethodne turneje, dokument i ništa više.

LJUBAV (PGP RTB) 1987. Poslednja zaista provokativna ploča EKV. Bez obzira na očigledno potonuće u manirizam, oni su ovde ipak uspeli da se preispitaju i vrate se nekim svojim osnovnim polazištima. Tamo su našli ovu rock ploču za nova vremena, pošten pokušaj da se kod nas najzad napravi Velika Umetnička Rock Ploča, skupa sa omotom, spotovima i koncertima na nivou.

SAMO PAR GODINA ZA NAS (PGP RTB) 1989. Ako je prethođna ploča bila maniristička, ova je bila čisto samoponavljanje. Naravno, čim neko napravi korak u mestu, postaje prihvatljiv za masovni nkus. EKV su sa uspehom konačno postali grupa za najveće prostore u zemlji. "Dark” publika se stabilizovala svuda i na svakom mestu, a novonarasla generacija "nezavisnog rocka” je nekaclašnje protagoniste "novog talasa" doživljavala kao kulturne heroje.

DUM DUM (PGP RTEO 1991. Potreba za promenom vapije iz svake rilne. Potreba da se uhvati u koštac sa realnošću, takođe, Prva ploča koja je izašla u vreme kad je rat već počeo govorila je dosta o aktuelnim dongađajima. Mada ne na način na koji su oni mislili da govori.

NEKO NAS POSMATRA (PGPRTB) 1993. Najslabija ploča EKV. Neizbežan osećaj nedovoljne dorađenosti pesama, bio je donekle üblažen opštim, robusnijim rock’n’roll stavom. posebno naglašenim u intervjuima. Pošten do kraja, pod stare dane otkrivajući stav nepomirljivog rockera, Milan je time dao možda i najveći mogući doprinos u poslednjoj fazi svog rada. Za buljuk brzih bendova Srbije on je ipak predstavljao pravovernog zaštitnika nekih vrednosti koje rock'n'roll doneo u ovu sredinu. 1 imao je šta da im prenese.