RTV Teorija i praksa

klizačke opreme dozvoljava gleđaocu da bude obuzet i značenjem ostalih odevnih predmeta. Tako, kadar u kome se vidi klizač snimljen u „amerikenu” (do kolena), osetno gubi na verodostojnosti prenosa sportskog programa. Ledena ploča koju u takvom kadru vidimo (u detalju), ne povećava smisao „sportskog”, umetničkoklizačkog, njeno prisustvo više zagovara dejstvo primame asocijacije (koja se tiče funkcionalnosti klizačke opreme, njenog uigravanja sa pokretima klizača), upućuje na otkrivanje značenja dodatnih, ukrasnih elemenata. Ledena ploča je mesto na kome su zbrojno situirani nekoliki vidovi harmonije: telesne, vizuelne i muzičke. Sekundama gledaočeva asocijacija, ona koja se tiče stečenog dojma o svrsi izgleda klizača u ostvarivanju sportskog rezultata, duguje svoj smisao upravo simbiozi nekoliko srodnih pojava: @ pojave koja proizvodi zadovoljenje što proističe iz telesnog nadmetanja, • pojave koja se odnosi na telesni iskaz muzičke inscenacije i © pojave koja se vezuje za potrebu ulepšavanja tela. Tačnije rečeno - sport, igra i moda grade habitus fenomena televizijskog prenosa umetničkog klizanja. Harmonija koja proizilazi iz sagledavanja ovakvog televizijskog prizora počiva u proživljavanju nagomilane telesne energije koja se pomera permanentno sa jedne do druge naznačene pojave. Od „vidljive velikosti” jedne od tri pomenute pojave zavisiće i gledaočev utisak „čemu prisustvuje”; 1. sportskom nadmetanju,

42