RTV Teorija i praksa
popularnijih vrsta potrošačkih dobara: sapuna, deterdženata, lekova, cigareta. Nacionalna preduzeća su upotrebljavala medij da bi obezbedila prestiž i institucionisanu solidarnost svojim kompanijama koje su prolazile kroz proces monopoliziranja na nacionalnom nivou (tekstil, građevinski materijal, osiguranje). Ova reklamna aktivnost je u suprotnosti sa dva pokušaja direktnog investiranja u kolumbijsku televizijsku industriju. Epizoda sa Teletigrom je bila izrazito uspešna. Međutim, propala je zbog političkog manevrisanja drugih nacionalnih programera. Investiranje je bilo isuviše očigledno. Eksperiment sa „Timeom” ilustruje promenu prirode multinacionalnog ulaganja. „Time” je izgubio jer je oklevao da investira kapital ili da privuče lokalne industrijalce da ulože kapital. Američki ulagači su se nadali da če usmeriti lokalna ulaganja i obavljati posao bez investiranja sopstvenog kapitala. Trenutna ulaganja u reklame pokazuju snagu multinacionalnih korporacija u kolumbijskoj televiziji koje predstavljaju dve trećine najvećih ulagača. Ove činjenice i brojke pokazuju prirodu ekonomske zavisnosti kolumbijske televizije, a uticaj ovih pritisaka na razvoj i orijentaciju televizijske industrije u Kolumbiji je dokazan. Prevela sa engleskog M.Vitorović
61