RTV Teorija i praksa
NOVE KNJIGE I ČASOPISI
„REVUE DE L’UER” 1976. br. 5.
I U članku pod naslovom Vodiči, filozofi, prijatelji direktor Odeljenja za međunarodne veze BBC Nobl Vilson (Noble Wilson) piše o značaju međunarodne saradnje u oblasti radija i televizije. Autor niz godina proučava ovaj predmet i smatra da su susreti sa kolegama profesionalcima, najbolji način da se upozna i shvati zajednički posao i organizacija rada, i veruje da su ovakvi susreti uvek izvori novih inspiracija za obavljanje zadataka u okviru radija i televizije uopšte. U članku se polazi od prikaza istorijskog razvoja ove službe, a zatim se konstatuje savremen stepen neophodnih raeđuljudskih kontakata. U pogledu interne organizacije ova služba objedinjuje, kao i mnoge druge njoj shčne u svetu, grupu koja se brine o stranim gostiraa, grupu koja obavlja razmenu snimljenih materijala, grupu koja radi na organizaciji stručnog usavršavanja kadrova. Služba ima dvadesetak Ijudi u Londonu i pet biroa u inostranstvu: u Njujorku, Torontu, Parizu, Briselu i Sidneju. U cilju upoznavanja svih rukovodilaca i drugih odgovornih stručnjaka sa najnovijim zbivanjima u okvirima radija i televizije u svetu, služba svakog meseca izdaje, u interne svrhe, Bilten radija i televizije u svetu (World Broadcasting News-letter). Kako bi budućim „putnicima” služba omogućila što detaljnija obaveštenja i pripremila korisniji boravak, ustanovljena je služba „retroakcije” čiji uspeh zavisi od informacija koje donesu ra.dnici radija i televizije posle svojih putovanja i od materijala do kojih dođu radnici ove
službe. Zahvaljujući ekipama koje posle putovanja podnose izveštaje, može da se dođe do izvesnih korisnih informacija za buduća putovanja. Ustanovljavaju se spiskovi osoba sa kojima je korisno razgovarati, zabeleške o teškočama na koje se nailazilo, popis gostiju koji su već biii u BBC, katalog emisija koje je BBC prodao stranira radio i TV organizacijam, kao i evidencija o stručnjacima koji su bili na specijalizaciji u BBC. Svako ko radi u Odeljenju za međunarodne veze treba da poseduje ne samo široko poznavanje radio-difuzije nego treba i da vlada sposobnošću shvatanja ritma, brzine i stila drugih radio i televizijskih organizacija. II O planovima za televizijske emisije sledećih godina na Drugom programu televizije u Saveznoj Republici Nemaćkoj piše direktor programa Dieter Stolte. Pripremanje programa i raznoobrazne teme emisija raoguće je definisati u obliku teza: 1. Televizija je stvorena za TV gledaoce: znači da producenti treba da pomognu TV gledaocu da se orijentiše ne tretirajući ga paternalistički. 2. Televizija je neka vrsta transportnog sredstva: ona treba izvesnom broju zainteresovanih i visoko obrazovanih da predstavi nove perspektive i dimenzije. 3. Televizija je sredstvo društvene
174