RTV Teorija i praksa
regionalnih i međuopštinskih centara za inovacije i usavršavanje nastavnika. Ovaj materijal predviđa osnivanje ovih centara u svim regionalnim punktovima. Zadatak centara bio bi sistematski rad na upoznavanju nastavnika sa modernom obrazovnom tehnologijom. Pored toga, u ovim centrima bi se nalazile smeštene regionalne, odnosno međuopštinske medijateke u kojima bi nastavnici sa određenog regiona mogli da se upoznaju i da rade sa svim audiovizuelnim aparatima i didaktičkim materijalima. Pored formiranja regionalnih centara, planira se da postoječe opštinske filmoteke, koje postoje sada u 93 opštine na području SR Srbije bez pokrajina, prerastu u medijateke, tj. da, pored nastavnih filmova, raspolažu i drugim audiovizuelnim didaktičkim materijalima. Snimci obrazovnih emisija su izuzetno pogodan materijal za bogaćenje medijateka, jer bi i svojom pristupačnom cenom omogućili školama da dođu do brojnih dragocenih auditivnih materijala. Pored formiranja regionalnih i opštinskih medijateka, neophodno je menjati određene stavove u školama i raditi na formiranju školskih medijateka. Može se slobodno reči da radio-prijemnici u direktorskim kabinetima, magnetofoni u kabinetima za muzičko obrazovanje ili, eventualno, srpskohrvatski jezik, predstavljaju pogrešno mesto za smeštaj ovih aparata, jer se ovako smešteni oni koriste malo, ili nimalo. Zalažemo se za formiranje školskih medijateka u kojima će se nalaziti svi didaktički aparati i materijali. Smatramo da postojeće biblioteke mogu da postanu žarišta koja će postepeno prerastati u medijateke, u radne prostorije u koje će svi nastavnici i učenici imati nesmetan, ali organizovan pristup, i moči samostalno da rade. Ovakva organizacija u školama, opštinskim medijatekama i regionalnim, odnosno međuopštinskim centrima za inovacije i usavršavanje nastavnika, u velikoj meri bi doprinela boljem koriščenju savremene nastavne tehnologije, a samim tim i boljem korišćenju obrazovnih emisija Radija. Snimanje emisija Radio-škole, kao i uopšte snimanje ma koje vrste programa sa radio-prijemnika na magnetofon, predstavlja dosta složen posao. Prilikom direktnog snimanja emisija sa radio-prijemnika na magnetofonsku traku, problem je u tome što se dobija samo jedna magnetofonska traka koja se kasnije može koristiti, Presnimavanje emisija sa magnetofona na magnetofon, što je neophodno ukoliko želimo da se u većem broju škola koriste emisije, dug je posao - za svaku novu traku zahteva isto onoliko vremena koliko traje sama emisija. Interesantan je pokušaj „Filmoteke Osijek” u kojoj su
51