RTV Teorija i praksa
da finalni proizvod koji ona finansira bude kvalitetan. Među nmogim stvarima o kojima su oni koji su planirali Ulicu Sezam unapred razmišljali bio je publicitet koji program treba da ima pa je Agencija Karla Bajora uključena od samog početka. Pravi pogodak je postignut kada je Obrazovni centar za testiranje iz Prinstona objavio da deca koja gledaju Ulicu Sezam nauče bolje o nekim stvarima nego ona koja taj program ne gledaju. Međutim, Bajor je sledio liniju koju je Dejv Konel, urednik Ulice Sezam, izneo psiholozima na prvom sastanku odbora koji je napravio plan i program: „Naš cilj je i da poučimo i da zabavimo, ali uvek da zabavimo.” Program je veoma zabavan. Ne samo deca več i odrasli vezuju se za neke likove Mapetovaca koji su stvoreni i koji su rasli zajedno sa programom: Erni, veseli uporni čovečuljak koji izbezumljuje svog velikog brata Berta, ili Oskar, simpatični mrzovoljko koji unosi negativizam i živi u kanti za đubre, viče na one koji su se usudili da zaborave da R ima dva kraka a P samo jedan, ili Kermit, žabac koji prodaje brojeve i slova. Neke pesmice iz ove serije - lake, muzički vedro obrađene, nenametljive ali pcvljive - pojavile su se na listi bestselera pa je i Frenk Sinatra snimio Kermitovu pesmu; Nije lako biti zelen. Gegovi, šaljive upadice u stilu „smejte se sa nama” oduševljavaju decu i odrasle i zadržavaju gledaoca na kanalu na kome se daje Ulica Sezam. Na taj način, najmlađi član porodice ne uslovljava izbor programa, kako je to prvobitno i bilo zamišljeno. Skoro svaki deo u skoro svakoj emisiji polazi od ozbiljne teme koja nije striktno svojstvena šou biznisu, prema receptu grupe od šest (bilo ih je čak i osam) dečjih psihologa koji rade puno radno vreme za Ulicu Sezam i brinu o planiranju i testiranju svega onoga što se prikazuje. Jednočasovna emisija Ulice Sezam podeljena je na 30 do 50 posebnih delova od kojih nijedan po pravilu ne traje duže od tri minuta a neki traju samo 12 sekundi. Svaki ovaj deo mora da se uklopi u jednu od sledećih kategorija: - simbolično predstavljanje (slova, brojeva, katkada i reči, geometrijskih oblika - od 15 do 20 minuta u emisiji). - kognitivno organizovanje (upoređivanje i otkrivanje oblika; razlikovanje subjektivnih reakcija ne neke stvari od objektivnih osobina tih stvari; svrstavanje i klasifikovanje stvari po veličini, poziciji i funkciji itd. - oko 15 minuta). - razmišljanje i rešavanje problema (zaključci o prethodnim događajima i predviđanja daljeg razvoja, izvođenje i ocenjivanje objašnjenja - oko 10 minuta).
186