RTV Teorija i praksa
Ne smatram da ovo znači neko pokroviteljsko staranje nad jednom tako brojnom grupom Ijudi, ravnopravnih građana u našem samoupravnom društvu, več najozbiljniji poziv da se najzad, zajedničkom akcijom svih zainteresovanih, odredi i obezbedi pravi i pravni status estradnih izvođača. Kada se konačno utvrdi šta se stvarno podrazumeva pod pojmom estradni umetnik, zatim odrede i obezbede mehanizmi na koji i kakav način če se neko moči nazvati estradnim izvođačem i, eventualno, umetnikom, kao i prava i dužnosti koje proističu iz toga zvanja, onda če tek estradni izvođači, umetnici moči da, na samoupravnoj osnovi, odrede i urede svoje odnose sa drugim delovima našeg društva. Treba konačno shvatiti da postoječe stanje sa samozvanim estradnim umetnicima koji manje ili više bez društvene kontrole dolaze do ovoga zvanja, ne može više da opstane. Isto tako neophodno je izvršiti stepenovanje vrednosti među samim estradnim izvođačima, na osnovu prirodne i stečene umetničke obdarenosti, iskustva i drugih elemenata koji bi se utvrdili kao neophodni i važni. Na ovaj način vrednost svakog estradnog umetnika bila bi određena, i na osnovu ovoga morao bi da bude vrednovan njegov rad koji bi on udruživao sa drugima (organizacijama udruženog rada). Razume se samo po sebi, da bi jednom određena vrednost svakog pojedinog estradnog izvođača bila podložna menjanju: sticanju višeg stepena, stagniranju, ili čak i silasku na niži stepen. Ovo smatramo opravdanim, јег iskustvo, dužina radnog veka (staža), obdarenost, obrazovanost, zalaganje u radu i drugi elementi opšteprihvaćenih kriterija za sticanje zvanja estradnog izvođača, umetnika, ne bi smeli da stvore i održavaju stanje uravnilovke. S obzirom da priroda ovog poziva vrlo često, ako ne i uvek, pojedinca stavlja u položaj da udružuje svoj rad sa drugima, ргека je potreba da takav pojedinac ima društvenu potvrdu svojih vrednosti koja če ga skoro automatski štititi od položaja najamnog radnika bez prava na pravičnu nagradu za rad. Iz napred navedenog izlaganja, nužno se nameče potreba osnivanja komisija (republičkih i pokrajinskih) koje bi jedine bile nadležne da dodeljuju nekome zvanje i stepene estradnog izvođača.
236