RTV Teorija i praksa
povečanje biče pre rezultat razvoja postojećih mreža nego postavljanja novih. Porastu hroja pretplatnika odgovarače i povečani prihod. Televizija koja se plača imače verovatno najbržu ekspanziju. Njeni prihodi dostiči če milijardu i po dolara u 1985. godini. Televizija koja se plača nudi svojim pretplatnicima vrlo raznovrsne emisije (tu se podrazumevaju i filmske ekskluzivnosti bez reklamnih prekida) i ima apsolutna prava odlučivanja o programu. Jednog dana ona če se koristiti mogućnostima kabla za komunikaciju u dupleksu i svojim pretplatnicima ponudiče nove usluge. Jedna skorašnja anketa je otkrila da će od sada pa do 1985. godine broj televizora po domačinstvima porasti. Uvečani broj receptora (svaka kuča imače dva ili više aparata) imače za rezultat slušanje više emisija. Televizijski gledaoci če imati veći izbor, a emisije će više odgovarati njihovom ličnom interesovanju. Emisije budučnosti obračače se specijalizovanoj publici, čak iako je ona malobrojna. Programiranje kakvo je danas, doživeče duboke promene. Neki čak kažu da če ono doživeti sudbinu velikana koji su se brinuli za ukus „masa”. Danas, pak, časopisi koji se štampaju u malotn tiražu za neke kategorije čitalaca, donose pristojne prihode. Teievizijski gledaoci (auditorij-meta) kabla biče pre klasirani po njihovom interesovanju nego kao do sada po „uzrastu, polu i nivou obrazovanja”. Mreže kablova sa više kanala koje rade 24 sata tokom dana i noči, odvratiče gledaoce od tradicionalne televizijske mreže. Predviđa se da če do кгаја veka ili čak ranije deo publike koji pripada hercovskoj televiziji opasti za 50%. Navike slušanja če se izmeniti. Veči broj kanala i difuzija emisija namenjenih raznim interesnim grupama učiniće pristupačnijom upotrebu televizije. Deobe programa i publike uticaće na reklamiranje. Još se ne zna da li će televizija putem kabla koristiti plačanje oglasa. Danas oglašivači žele da pridobiju mase koje žive u velikim aglomeracijama. Možda če se ekonomski publicitet u budučnosti više orjentisati na potrošače i reklamiraće se putem specijalizovanih komercijalno-reklamnih kanala. Izgleda verovatno da će se budući način na koji če se ogiašavanje vršiti, izmeniti u odnosu na ovaj koji mi poznajemo i da će se zasnivati na novim principima; namera je da se dođe do gledaoca u zavisnosti od njegovog interesovanja, a ne u zavisnosti od njegovih godina, njegovog pola i obrazovanja. Međusobno povezane kablovske mreže telekomunikacionim satelitima mogle bi da stvore svetske mreže. Sateliti danas služe za prenošenje sportskih ili nekih aktuelnih događaja. U oblasti
170