RTV Teorija i praksa

14 „...citiram iz Akcionog programa: u poslovođenju ima neefikasnosti, neodlučnosti, izbegavanja da se ргеuzmu odgovornosti, sporosti u donošenju odluka i zakljanjanja za organe upravlianja i sl., što direktno usporava proizvodne i poslovodne procese, umanjuje kontrolu i ličnu odgovornost, a samoupravljanje čini neefikasnim. Otuda i raširena pojava da se insistiга na neotuđivim pravima, a zaboravlja na neotuđive obaveze: neuredan dolazak na posao, niska produktivnost, uravnilovka, privatizacija sredstava, a ja bih dodao i emisija, intrige obučene u levu frazeologiju, izmišljanje bolovanja i putovanja, nameštanje honorara i tzv. tezgi i sl., i demagoško-karijerističko povlađivanje obično glasnim, a nesposobnim ili niskoproduktivnim grupama i pojedincima.” (Miša Mirković).

R.ĐUKIĆ: Boro, pa sad skoro niko neče požrtvovano - isteklo mu sedam sati rada, prekida rad, јег mu je prošlo radno vreme. l4 B.MIRKOVIĆ: Lolo, nije istina! Ja ću ti reči, Sava i dan-danas do ujutru režira, i dan-danas montira, u magnetoskopu i dan-danas Ijudi rade. Recimo, kada nedeljom uveče na petom spratu u Abardarevoj ulici u montažama, kad se ne loži zbog štednje, nađete tri ekipe koje montiraju film, budite sigurni da rade tri dobre emisije. Znači, i dan-danas ima entuzijasta. SAVA MRMAK: Nadovezujem se na šlagvort kad je reč o entuzijazmu, jer mislim da je tu negde i pitanje stvaralaštva. Ja sam ovih dana imao priliku u praksi da vidim kako to konkretno izgleda 20 godina kasnije. Verovatno ste iz štampe saznali da sam režirao dramu, koja je prvi put izvedena u avgustu 1958. godine, Slučaj u tramvaju Miodraga Đurđeviča. Taj tekst je Redakcija drame izvukla iz arhive, verovatno misleči da če to biti jedan lep poen u našem jubilarnom iždanju TV programa. Kad sam pročitao taj tekst, ja sam kao reditelj prihvatio odgovornost, a rezultate čemo svi zajedno videti u sledeči ponedeljak. Konstatovao sam da ona, uz izvesna ograničenja, odnosno uz nekakva rediteljska skračenja, a uz dozvolu pisca, ima vrednost teksta koji je preživeo dve decenije. I zato sam prihvatio da ga rađim. I kada smo taj tekst malo očistili od nekakvih dugbva prošlosti, (malo više melodrame nego što bi danas smelo da

40