RTV Teorija i praksa

M.JEVTOVIĆ: Ako predsednik Socijalističkog saveza radnog naroda Jugoslavije kaže ovako: „plašljivost novinara da se bave društvenim pitanjima pripada apologetskom arsenalu”, onda analiziranje treba organizovati na ovoj osnovi i boriti se. Treba iznositi hrabro i smelo, Zbog čega to naši novinari ne rade? Koji su to uži interesi koji nas plaše? MIROSLAVA OTAŠEVIĆ: Vratiču se na ono što je maločas govorio drug Lola Đukič i, indirektno, drug Mitevič, jer mi se čini krajnje simptomatičnim za tekuću situaciju. Činjenica da Lola Đukić piše humor za Informativni program nešto govori. Nije reč, međutim, o slobodi koju Mitević navodno ima da te priloge emituje. Čini mi se, naime, u času mi je postalo jasno, da mi treba da govorimo o nekolikim televizijama u okviru ove naše. Ne možemo govoriti o jedinstvenoj televiziji sve dok ono što se događa u Informativnom i Dokumentarnom programu ne bude usaglašeno s programima Umetničke redakcije u kojoj radimo Sava Mrmak, Lola Đukič, ja i mnogi drugi. Mislim da se upravo u tom (umetničkom) delu programa televizija najviše udaljila od sopstvenog biča, odnosno da tu nije uspela da se domogne onog što jeste i što mora biti izražajno sredstvo medija. Evo šta hoču da kažem: prema važečem televizija je nekakva nova stvarnost. Ukoliko jeste nova stvarnost, ona može biti estetička onoliko koliko je estetička ta stvarnost, U Umetničkom programu postavljaju se zahtevi za nekakvim

28 Umberto Eko kaže: Jednog dana se može dogoditi da televizija postane „kulturnija” ali tada će, upravo, postati tuđa i strana sebi i svojoj publici”. Encesberger: „Televizijsko je pitanje postavljeno na glavu prisiljavajući novi medij da radi posao starog."

69