RTV Teorija i praksa

besmisleno. Tehnički medij po sebi nije uzrok za neku po sebi kritičnost, nego da bismo videli najbolje konsekvence za nas. Kad je reč o političkom programu na televiziji, informativnom programu, tu bi kreativnim Ijudima na televiziji valjalo obezbediti pomoč svih drugih - moramo stvarno da govorimo o tcleviziji kao nekom faktoru - kreativnih snaga društva: teorijskih, umetničkih, političkih. Samo tako, izgleda, neke stvari možemo da prebrodimo. Može И televizija da u večoj meri deluje iznutra, iz samoga društva, iz njegove nutrine, kako se to kaže - iz udruženog rada i neke kritičke, komunističke politike, a ne samo komentarima o udruženom radu ili komentarima o tzv. realnoj dnevnoj političkoj situaciji. Ja znam važnost dnevno-političke informacije, ali ona mora neprestano da ima ovu drugu dimenziju ako hočemo da bude kritika svakidašnjeg života. To je dobro rečeno, s tim što mislim da televizija ne može sama biti subjekt kritike svakidašnjeg života. Ona to mora činiti u nekom frontu sa svim drugim kreativnim snagama društva. Inače, ona nikako drukčije ne može da izbori svoje pravo delovanje. Nekoliko reči bih rekao o ekonomskom TV spotu. Ja moram da vam kažem da s največom pažnjom pratim upravo naše reklame. Zašto? Zato što su one za mene u največoj meri dijagnostične za našu realnu moralnu, društvenu i političku situaciju. Ekonomski TV spot je kod nas u najvećoj meri indikator i pokazuje kakav je tu i tamo odnos kod nas, produktivni, društveni i moralni. Taj indikator počinje da biva dominantan i estetski. I ja mislim da je vreme da se na televiziji - ne znam kako je to kod vas organizovano, a slažuči se sa drugom Đukičem - priđe sa ogromnom

80