RTV Teorija i praksa

odgovornošču jednoj kritičkoj analizi TV reklame. Ne da bi se ona sama po sebi dovela u jaitanje, nego da bi joj se dalo prirodno mesto i prirodni karakter sa stanovišta naših vrednosti. Mi verovatno hoćemo da afirmišemo određeni produkcioni odnos i određene potrebe, a izgleda da bi naša ukupna anaiiza pokazala da naš TV'spot, ekonomski TV spot, često otkriva i potpuno druge tendencije u našem društvu. Za sada samo toliko. ANA ŠOMLO: Mira Otaševič je zapazila nešto vrlo simptomatično za televiziju, da je televizija estetička onoliko koliko je stvarnost estetička, a ja smatram da je televizija, uopšte, ono što je stvarnost, ona je jedan poseban rendgen. Kroz televiziju se vide ne samo Ijudi na ekranu, ono što jesu i što je njihov potencijal, mogučnost, več i ono što je naša trenutna suština - i politička angažovanost, društvena kretanja, estetske mogučnosti. Televizija je odraz stvarnosti, onoga što se zbiva u životu, ali ne samo iz estetskog aspekta. Dakle, ogledalo života i ona se razvija spontano kao život. Prema tome, sve bojazni da će televizija da proguta i kulturu i sve ono što doživljavamo i sve ono što bi trebalo, a ne doživljavamo zbog televizije, mislim da ta bojazan apsolutno realno ne stoji. Jer televizija, kao i život, nalazi neke svoje tokove, neke svoje mogučnosti i fantastično je otporna na sve ono čega se mi plašimo. Kao što je Lola Đukič osnivao Beogradsku televiziju, tako je Faneli učestvovao u osnivanju Zagrebačke televizije. Nedavno sam, opet povodom jubileja, pročitala neki njegov tekst, u kome on pominje kako se

81