RTV Teorija i praksa

Mi smo zapisali kod Kardelja u knjizi; da smo široki front, da čemo sve snage koje su za socijalizam, da čemo i teiste i ateiste da udružujemo i da če to da radi Socijalistički savez. АИ očigledno da još ne može da se uspostavi pravi dijalog, jer nije svako spreman za taj dijalog. Još smo, znači na starom nivou... I mi u toj situaciji moramo i hrabrije i snažnije! To je neophodno, inače ne treba raditi ovaj posao, ali moramo biti svesni rizika kome se izlažemo. Ili jedno drugo razmišljanje. Pazite: U TV Dnevniku ovako dajemo informaciju: da su Begin i Sadat ipak sklopili istorijski kompromis, i da če nešto biti od toga. To je jedna potpuno nova činjenica i obrt za gledaoce. Uz to odmah naredna storija: Deng Siaoping i Fukuda se Ijube. Pomalo trapavo doduše, ali Kinez i Japanac se Ijube! Koja je to nova istorijska činjenica? Treča, odmah posle toga Brežnjev i Vans, stoje jedan pored drugog povodom Salta 11, Sve to u jednom dnevniku, onako, na dušak. I dalje, govore iste nedelje kardinal i Žika Kovačevič sa Jehudi Menjuhinom. Ima li sad neko snagu da poveže i da kaže, da objasni šta je sve tu novo? Ja moram da vam kažem da ne znam kako svet to shvata. Vrlo često razmišljam ~šta u stvari televizija stvarno radi narodu”. Da li mi to objašnjavamo, usmeravamo ili samo „bacamo” u narod. Ko to može da objasni? Kako sačiniti i dati neku analitičku procenu šta znače svi ti novi događaji? Šta je, na primer, za nas odjednom značilo da je Poljak novi papa? Ko je objasnio kod nas šta to znači i to pravovremeno: reč je o tome da medij ne može da čeka - na nečiji zvanični stav.

90