RTV Teorija i praksa

(sa efektom HROMA KI) počinje sve više da smeta lebdeči u slici koja se odvija iza njegovih leđa. Ovakvi i slični primeri, kažemo, nisu pravilo več izuzeci naše svakidašnje prakse. Stoga je, pri izboru ilustrativnog sadržaja neophodno voditi računa o međusobnom odnosu u delovanju primarne i sekundarne informacije u televizijskoj slici kada se koristi HROMA KI. Svrsishodnih primera primene efekata HROMA KI na našem programu bilo je daleko više nego promašaja. Vrlo uspelom scenografskom rešenju u obliku maketa (malih dimenzija) prilagođena je takvom nestvarnom prostoru baletska koreografija u emisiji Priča o Faustu gde je sve zajedno sa efektom HROMA KI delovalo vrlo efektno i uverljivo. Emisija za decu Mačak Toša takođe spada u uspele primere primene istog efekta. Zatim, u muzičkoj emisiji Četiri godišnja doba kao i predstavi Ateljea 212 Ranjeni orao, snimljenoj u studiju. Bilo je još mnogo drugih kpje zaslužuju da budu nabrojane kao vredni uzori primenjeßog efekta HROMA KI na našem TV programu. Umesto zaključka možemo se poslužiti maksimom koja bi glasila: trikovi na televiziji ne smeju biti radi trikova, jer tada nadmašuju okvire sadržaja pa prete da postanu sami sebi cilj, uz opasnost da se naruše konzistentni odnosi između forme i sadržaja u kojem su primenjeni.

Legende za fotografije u članku Živojina S. Lalića: Sll - Komandna ploča sistema specijalnih elektronskih efekata SL2 - Oblici elektronskih maski SL3 - Oblici elektronskih maski sistema EMI SL4 - Deo nove miksete TVBeograd Shema - Sprega kamera za efekat „HROMA Kl”

184