RTV Teorija i praksa

bismo imali u vidu korene uzroka još nedovoljno razvijenog učešća televizije u obrazovanju.) Želja je da tokom razgovora izvučemo pitanja i probleme koje bismo, svako kod svoje kuće, ali i međunarodnom saradnjom rešavali i dolazili do sve boljeg funkcionisanja televizije u sferi obrazovanja. (Za neke boljke obrazovanja TV može da bude prikladan lek, A njeno puno dejstvo dolazi do izražaja samo kad je metodama komuniciranja i sadržajima adekvatna mediju i potrebama, a udružena s ostalim delovima MMS.) Da li bismo mogli zajednički proučavati potrebe obrazovanja i stanje ETV u nesvrstanim zemljama? (Iskustva pokazuju da se televizija, umesto da biva akcelerator progresivnih promena, može izvitoperavati u faktor koji podržava okamenjavanje postoječih slabosti obrazovanja. Oni koji to vide ne mogu biti zadovoljni.) Umesto da ETV podržava i podražava konvencionalno obrazovanje, ona bi - iskustva pokazuju mogla više nego do sada da bude agens pozitivnih promena u željenom razvoju obrazovanja. I u visoko industrijski razvijenim zemljama žale se na nedostatak školskog prostora i kvalifikovanih nastavnika. Zato se nigde više ne može bez televizije. Ne može osobito i zato što zahtevi za zadovoljavanjem rastučih društvenih potreba napreduju brže od školskih ponuda. To je vidljivo ako se analizira kvalitet i masovnost obrazovanja na svim nivoima, posebno onih nepismenih miliona Ijudi čiji je nivo obrazovanja ispod elementarnog. Neophodni su adekvatni napori da se televizija efikasnije uvede u obrazovanje. Škola se ne može dovoljno brzo razvijati i može sve izrazitije bivati jedan od uzroka - kočnica usporavanja i zaostajanja opšteg razvoja zemlje... Krug se tu negde zatvara, ali se - na žalost otvara i nov problem: cena obrazovanja po jednom učeniku sve brže raste. Jaz između želja za zadovoljavanjem obrazovnih potreba i mogučnosti društva ne može se premostiti povečavanjem finansijskih ulaganja, jer za obrazovanje, novca - jednostavno niko nema dovoljno! Rečeno je na skupovima i u publikacijama UNESKA da ekonomija nijedne zemlje nije toliko jaka da pruži obrazovanje mladim i starijim generacijama samo postoječim školskim sredstvirna. Neophodno je učešće televizije. Možda bismo mogli analizirati teškoče koje se javljaju u postavljanju i vođenju ETV da bismo najadekvatnije postupili u njenom razvijanju. (Kako angažovanijim učeščem televizije u kreiranju boljih procesa obrazovanja übrzavati opštu proizvodnju i poboljšavati svoj život?) Iz iskustva se može reči da je edukativni program televizije u

29