RTV Teorija i praksa

okrenuta prošlosti, daje osnova za analizu prošlosti, a od svih analitičara se traži da na osnovu te analize, definišu zadatak za budučnost (izmene u programskim shemama i korigovanje nekih elemenata programske koncepcije). Zna se da je to jedan od najtežih zadataka koji zahteva veliko umeče i izuzetan umni napor, uz uvek prisutan rizik da se povuče pogrešan potez. Neču vas zamarati primerima koji ilustruju takve pojave iz prošlosh bilo da su realizovane u praksi bilo da se u poslednjem trenutku od takvih ideja odustalo. Želim samo da ukažem na potrebu da se istraživači, programski stvaraoci i stratezi kao članovi programskih saveta odnosno predstavnici društva što češče nadu na okupu i zajedničkim, timskim radom i udruženim naporima i znanjima, ugrade u programe sve one nalaze koji bi mogli da učine ukupan napredak u delovanju radija i televizije. Zajednički rad na eksploataciji podataka, njihovom analiziranju i uobličavanju u programske aktivnosti (ne samo dogradnjom shema nego i da se nađu na našim programima) istovremeno uz alternativu koju treba da ponudimo na drugom talasu ili kanalu. Nije šala kada kažem da če mnogi od nas ovde prisutnih doživeti i penziju, a da taj posao neće biti završen. LJUBINKO MILJKOVIĆ: Ja bih se, pre nego što bih govorio o onome šta je istraživano, zadržao na jednoj informaciji koja se tiče muzičkih programa. Prethodnih godina bilo je dosta diskusija u Muzičkom kolegijumu i Savetu Muzičkog programa radija o plasmanu umetničke ili ozbiljne muzike, a ove godine su u tom pogledu ostvarene neke značajne promene na svim programima Radio-Beograda. To je bila jedna smišljena akcija u kojoj su uveđene: na Prvom programu emisija Susretanja, na Drugom programu Sve je to muzika, na programu Beograd 202 Dragstor ozbiljne muzike, a izvesne inovacije učinjene su i na Trečem programu. Sve ove emisije međusobno su vrlo različite, što je posebno ohrabrujuće, i to su oni elementi koji govore o smišljenoj i planiranoj akciji da se u tom pogleldu nešto značajnije učini. Emisija Susretanja je programsko-tehnološki vrlo složena koja se „živo izvodi”. Ali, to nije samo vođeni muzički blok, to je emisija koja ima čitav jedan unapred razrađen scenario,. unapred smišljene rubrike koje se povremeno ponavljaju i na taj način se postiže vrlo velika interesantnost u pristupu muzičkoj materiji koja kod naše publike ne slovi kao naročito prijemčiva.

14